پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شاهین شهر

حوزه/ نشست پژوهشی «همگام با پژوهش همراه با تعالی»، در مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم ملک محمدی، در نشست پژوهشی با عنوان: «همگام با پژوهش همراه با تعالی»، در جمع طلاب مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین، با استناد به آیه ۶ سوره مبارکه حجرات اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش را تبیین کرد و انجام تحقیق را عاملی برای مصونیت از آسیب رساندن به دیگران و راهکار کلیدی برای حفظ از پشیمانی در انجام فعالیت‌ها و کارهای انسانی بیان کرد.

وی در ادامه افزود: زندگی جاودانه و ماندگار همواره از آرزوهای بشر در طول تاریخ بوده و برای تحقق این آرمان اقدامات متفاوتی را انجام داده است، درحالیکه از مهم ترین راهکارهای ماندگار شدن برای انسان انجام تحقیق و پژوهش مفید و مکتوب نمودن آنها می‌باشد.

معاون پژوهش مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر اظهار کرد: زندگی علمای بزرگی همچون بانو مجتهده امین صاحب تفسیر مخزن العرفان، علامه طباطبایی، نویسنده تفسیر شریف المیزان فی تفسیر القرآن و شهید مطهری فیلسوف و محقق معروف معاصر، دلیل روشنی بر این ادعاست. کتب و تالیفات ایشان مدتها، منبع رجوع و تحقیق بوده و یکی از عوامل مهم ماندگاری نام و یاد ایشان است.

وی افزود: تأکید حوزه های علمیه بر تربیت پژوهشگران کارآمد است که با انجام پژوهش‌های کاربردی نیازهای جامعه را از متن و بطن دین پاسخ دهند.

ملک محمدی تصریح کرد: وجود جشنواره های متنوع مثل جشنواره علامه حلی و جشنواره رشد بستر مناسبی برای ثمربخشی تحقیق و پژوهش فردی و گروهی فراهم نموده است.

وی در پایان با معرفی و تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند طلاب پژوهشگر مرکز تخصصی به معرفی همایش‌های پژوهشی جدید پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha