سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه خوزستان از خبرگزاری حوزه

حوزه/ رسانه داری و انتقال پیام از سطح سنتی به سطح صنعتی و تکنولوژی پیشرفته رسیده است که لزوم رسیدن به این تکنولوژی شناخت صحیح این مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی بلادیان مدیرحوزه علمیه استان خوزستان با حضور در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور از بخش های مختلف خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته با اشاره بر اهمیت خبر و روایت‌گری عنوان کرد: حوزه در عرصه حرفه ای خبرنگاری و تولید محتوای رسانه ای بیش از دو دهه است با انتشار هفته نامه افق حوزه به صورت مکتوب فعالیت دارد و سپس خبرگزاری حوزه آغاز به کار کرده است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در ادامه اضافه کرد: کنار کار خبر مدیریت رسانه و اطلاع رسانی با هدف رسانه داری و رسانه سازی نیز شروع به کار کرد و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نیز تأسیس شد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در بیان تفاوت کار گذشته با کار امروز در عرصه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه داری و انتقال پیام از یک کار شخصی و سنتی به سطح صنعتی و تکنولوژی پیشرفته رسیده و باید این مسیر را به درستی طی کرد، که برای طی این مسیر باید چالش ها و ابزارهای مسیر را به درستی بشناسیم.

وی بزرگترین مشکل موجود در جبهه حق را فقدان شبکه اطلاع رسانی برشمرد و تصریح کرد: فقدان شبکه اطلاع رسانی قوی از مشکلات جبهه حق است، با اینکه حرف حق و محتوا کم نداریم و حتی صنعت بسته بندی نیز به درستی صورت می‌گیرد، اما به خوبی به دست مخاطب نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته ضمن اشاره به مخاطبین فضای مجازی عنوان کرد: هر مخاطبی با توجه به رفتار شناسی خود در یک جایی حضور دارد و در شبکه توزیع در ابتدای راه هستیم و سیاستهایی در دست اقدام است، نگاه ما به مخاطب نگاه هدایت و دعوت به سعادت و فلاح است و هدف نجات و دستگیری طرف مقابل است.

وی ضمن بیان فعالیت های خبرگزاری حوزه مطرح کرد: رسانه حوزه فقط رسانه قم نیست، بلکه رسانه جهان اسلام است، در این رسانه شایسته سالاری، نخبه پروری و جوان محوری مد نظر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته ادامه‌ داد: اصل امید آفرینی، هویت بخشی و بازسازی چهره اصلی حوزه و روحانیت و خدمات اجتماعی آن محور کار است، در عرصه دین و به عنوان یک رسانه تخصصی، جامعه مخاطب ما به ما اعتماد دارد و محتوا را پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان نیز در ادامه این دیدار با ارائه تصویری از حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: در حال راه اندازی چند حلقه مشورتی و شورای اندیشه‌ورز در استان هستیم و چون مباحث از حساسیت برخوردار است، لذا با همکاری نهادهای مربوطه برنامه ۵ ساله ای تدوین کردیم.

مدیر حوزه‌ علمیه استان خوزستان با بیان اهمیت رسانه ای کردن خدمات در جامعه عنوان کرد: امروزه لازم است حوزه علمیه در مرحله اول فعالیت‌های اجتماعی و دینی، مذهبی و همچنین فعالیت های اجتماعی خدماتی خودش را با همراهی مردم افزایش دهد و رسانه ای کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم اجتماعی رسانه حوزه عنوان کرد: لازم است رسانه حوزه رنگ و بوی مردمی بگیرد به طوری‌که مردم بیشتر با آن مأنوس شوند و مردم خود را شریک و حوزه را خادم بدانند، بسیار مطلوب است و می‌تواند شما را به هدف نزدیک‌تر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha