دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید ضیاءالدین آقاجانپور

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت:شهید فخری زاده با منسجم کردن عناصر علمی و دانشگاهی منشا خدمات بسیاری در حوزه های دفاعی و هسته ای به کشور شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، در جلسه ستاد برگزاری گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید فخری زاده، با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" گفت: این آیه به مردانی اشاره می کند که صادقانه به عهد خود وفا کرده و جان عزیز خود را در راه خدا فدا نمودند؛ همه شهیدانی که ما تقدیم انقلاب و امنیت و سلامت کرده ایم، مصداق بارز این آیه شریفه هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر گفت: دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده در زمان خود گمنام بود و این انتخاب خود او بود که گمنام بماند؛ او اگر چه در عرصه ادبیات، عرفان، فلسفه و... صاحب نظر بود، اما کسی او را نمی شناخت؛ اما دشمنان او را به خوبی می شناختند تا جایی که پس از شهادت این دانشمند فرهیخته، نخست وزیر اسرائیل به این نکته اذعان کرد که اسرائیل دیگر از امشب می تواند راحت بخوابد.

وی افزود: آخرین صحبت های این شهید بزرگوار، دفاع از انقلاب، قرآن و اسلام ناب محمدی (ص)بود؛ وی در حوادث پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشت و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و در آنجا وقتی مظلومیت و محرومیت کشور عزیزمان را دید، تصمیم گرفت به مسائل علمی و پژوهشی روی بیاورد با این امید که بتوانیم تمامی نیازمندی های خود را بدون کمک از بیگانگان در داخل تامین نماییم؛ وی با منسجم کردن عناصر علمی و دانشگاهی منشا خدمات بسیاری در حوزه های دفاعی و هسته ای به کشور شد و این قدرت بازدارندگی که امروز جمهوری اسلامی به آن دست یافته و هیچ کشوری نمی تواند به خاک ایران طمع داشته باشد، به برکت تلاش های مجاهدانه دانشمندان ایرانی به ویژه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: اهمیت جایگاه شهید فخری زاده زمانی مشخص گردید که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی" در وصف ایشان از واژه " عنصر علمی کم نظیر" استفاده نمودند؛برای وزارت دفاع نیز افتخاری بزرگ است که شهید فخری زاده با این درجات علمی و سجایای اخلاقی به این مجموعه تعلق دارد و ما باید تمام مساعی خود را به کار ببندیم تا امسال هم مراسم گرامی داشت شایسته ای برای این شهید والا مقام برگزار گردد تا به فضل الهی بتوانیم نام و یاد این شهید را در یادها و قلب ها زنده نگه داریم.

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر کشور گفت: ما امروز به اتحاد و روحیه مقاومت و ایستادگی نیاز داریم؛ امروز دشمن با تمام توان خود در مقابل این انقلاب و نظام و اسلام ناب محمدی(ص) ایستاده است؛ در روز های اخیر شاهد بودیم که چگونه دشمن هر آن چه داشت را به میدان آورد و در راه ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران، تمام توان خود را به کار بست تا به اهداف پلید خود برسد که با این حرکت ها به افکار عمومی بیش از پیش ثابت شد که دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب فروگذار نکرده و از رذیلانه ترین کارها علیه امنیت مردم شریف ایران دریغ نمی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    فخری زاده مخالف مذاکره و برجام بود و مردم دیدند که رییس جمهور آمریکا قرارداد برجام را بنا به تمایلات خویش باطل اعلام کرد، در صورتیکه طولانی ترین آیه قرآن کریم به سندنویسی معامله و شاهد تاکید دارد! خداوند متعال فرموده یهودی و مسیحی را دوست خود نگیرید و از مشرک روی برگردانید و بدانید باطل و غیر حق نابود شدنی است!!! پس ای ایمان آورندگان، به کلام حق ایمان آورده و باور کنید پس فرمان های الهی را در کارهایتان به کار ببندید!