پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
یادواره شهید مدافع حرم "محمد ظهیری" در حرم علی بن مهزیار اهوازی

یادواره شهید مدافع حرم محمد ظهیری با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خوزستان در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، یادواره سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محمد ظهیری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام سیدعبدالطیف طباطبایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا / در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند"، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مصداق این آیه شریفه هستند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز، عنوان کرد: دشمنان بدانند با این اقدامات تروریستی مردم ولایتمدار ایران نسبت به انقلاب، نظام مقدس و آرمان های شهدا یک لحظه‌ کوتاه نخواهند آمد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و آشناسازی نسل جدید با فرهنگ ایثار، معرفی شهدا به عنوان الگوهای ماندگار و، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از مهم ترین نتایج برگزاری یادواره ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان هم در این مراسم با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره توبه "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ / ای اهل ایمان، خداترس باشید و با مردان راستگوی با ایمان بپیوندید"، بیان کرد: با اولین قطره خون شهید خداوند متعال به او چندین جایزه می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که شهید جایگاه ویژه دارد، اظهار کرد: گاهی اوقات ارزش برخی اعمال از شهادت هم بالاتر است و اعمالی هم مثل عفت یک جوان در دوران جوانی‌ در حد شهادت ارزش دارد.

در بخش پایانی مراسم با اهدای لوح از خانواده شهید محمد ظهیری تجلیل شد.

شهید محمد ظهیری از شهدای مدافع حرم گردان تکاور تیپ زرهی حضرت حجت (عج) نیروی زمینی سپاه است و این یادواره به صورت خودجوش توسط همرزمانش برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha