چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ حجت الاسلام صفری گفت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت مکرر در آیات قرآن مورد تأکید قرار گرفته و ارزش علم‌آموزی و تربیت را نشان می‌دهد، مسئله مهم تعلیم و تربیت است که به‌عنوان یکی از اهداف بعثت انبیا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری امروز در مرحله شهرستانی همایش «طلیعه حضور» طلاب جدیدالورود مدرسه‌ علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی، گفت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت مکرر در آیات قرآن مورد تأکید قرار گرفته و ارزش علم‌آموزی و تربیت را نشان می‌دهد، مسئله مهم تعلیم و تربیت است که به‌عنوان یکی از اهداف بعثت انبیاء می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر معرفت و شناخت معارف الهی امکان‌پذیر نبود، اهداف مهم بعثت پیغمبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) محقق نمی‌شد.

امام جمعه گرمی با استناد به آیه قرآن کریم، بیان کرد: یکی از اهداف آفرینش جهان آگاه‌ساختن انسان‌ها از علم و قدرت خداوند و معرفت ذات و صفات حضرت باری تعالی است.

صفری تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله پیش از هر کاری در ورود به حوزه‌های علمیه، ‎‏اصلاح نفس است بنابراین خواهران طلبه بایستی در کنار‎ ‎‏تحصیل در این مکان مقدس به تهذیب نفس بپردازند تا با حضور در جامعه، مردم از‏‎ ‎‏اعمال و کردار آنها الگو گرفته و اصلاح شوند.

مؤسس مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی داشتن توجه و دقت ویژه به عنصر زمان را یکی از اولویت‌های مهم برای طلاب توصیه کرد و اظهار کرد: در اهمیت و ارج عنصر زمان همین بس که خداوند متعال به این مقوله با ارزش سوگند یاد می‌کند بنابراین برای کسب علوم، آدمی باید از فرصت‏ها و وقت‏های خود استفاده بهینه کند.

توجیه طلاب جدیدالورود توسط مدیر و معاونان مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از دیگر بخش‌های همایش بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha