جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گبرلو

حوزه/ یک کارشناس رسانه گفت: سینما و پلتفرم‌ها در کشور ما فعالیتی در جهت رشد فرهنگ دارند البته در این میان ممکن است کارهای ضعیف هم وجود داشته باشد. درضمن باید توجه داشته باشیم جامعه ایرانی - اسلامی هیچگاه اجازه تولید آثار غیر اخلاقی را به فیلمسازان نمی‌دهد.

محود گبرلو تهیه‌کننده و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه برای تحلیل‌های سینمایی نیازمند نگاهی عمیق‌تر به موضوعات هستیم، گفت: اگر بتوانیم در تحلیل‌هایمان نگاهی عمیق‌تر و متفکرانه را مد نظر قرار دهیم پیرامون موضوعات مختلف اظهار نظرهای دقیق‌تری خواهیم داشت. این خواسته متاسفانه در اکثر اظهار نظرها مد نظر قرار نمی‌گیرد. در شرایط فعلی معتقدم مردم نمی‌توانند آنگونه که قبلاً بوده به سینما می‌رفتند به سالن های نمایش بروند در این شرایط است که پلتفرم‌ها قادرند نیازهای مردم را برطرف کنند.

وی افزود: با این توضیح وقتی می‌بینیم پلتفرم‌ها قادرند سینما را نجات دهند توقع این است دیگر مراکز به این رسانه جدید یاری رسانند،اما به دلیل نگاه کوته‌بینانه، این عرصه با هجمه‌های مختلف مواجه شده است. درضمن دوران اینکه توقع داشته باشیم در آثار نمایشی تنها یک نگاه و اتفاق مدنظر قرار گیرد گذشته است. چون هر مخاطب درک و اندیشه خودش را دارد. ولی متاسفانه همان برداشت‌های ناصحیح سبب شده تولیدات این عرصه هم با آسیب مواجه شوند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: برنامه‌ها نمایشی در سینما، تلویزیون و پلتفرم‌ها یک گفت‌وگوی فکری بین مخاطب و اثر است بنابراین نگاه سنتی به این حوزه اتفاقی اشتباه است چون تماشاگران ممکن است با آنچه که ما می‌اندیشیم تفاوت سلیقه داشته باشند؛ امری که سبب می‌شود هر مخاطبی تحلیل خود را از موضوعات داشته باشد البته سخنانم به این معنا نیست که اجازه دهیم هر فیلمی با هر موضوعی در پلتفرم‌ها به نمایش در آیند زیرا نه جامعه چنین اجازه‌ای می‌دهد نه اینکه سینماگران ما اهل چنین فضاهایی هستند.

گبرلو در انتها تاکید کرد: باور من این است در سالهای گذشته فیلم و سریال‌هایی که ساخته شده در مجموع آثاری نجیب در قیاس با تولیدات خارجی است که توانسته مردم ایران را جذب خود کند. در این میان باز هم تاکید می‌کنم باید به تماشاگر اجازه دهیم بنا به تفکر و سلیقه خودش به موضوعات توجه داشته باشد. این اتفاق اگر رخ ندهد و ما به خواست و سلیقه تماشاگر احترام نگذاریم سینما و دیگرعرصه های نمایش با ورشکستگی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha