یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد نجفی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: دشمنان با استفاده از رسانه‌های خود اغتشاشات اخیر را مدیریت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، در نشست جمعی از روحانیان استان، با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: نقش رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی در هدایت و راه‌اندازی اغتشاشات اخیر غیرقابل‌انکار است.

وی افزود: قدرت رسانه و شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم دشمن برای موج‌سواری است و در اغتشاشات اخیر هم دشمن با همین رسانه‌ها این اغتشاشات را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: در چند هفته اخیر کشورهای غربی با برنامهریزی رسانهای و عملی خود آشوب ها و بحران‌هایی در کشور ما ایجاد کردند تا به این طریق ذهن مردم خود را از مشکلات و کاستی‌های خود منحرف کنند.

وی ادامه داد: نکته جالب این است که سیاستمداران غربی به خاطر تشنج و بی‌ثباتی سیاسی با چالش‌های بزرگی روبرو هستند و این طرحهای آنها هم به گورستان سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: گزارشهای مختلف نشان می‌دهد که نرخ تورم در این کشورها بهشدت رو به افزایش است به طوری که نهادهای مدنی و خیریه هشدار می‌دهند تحت تأثیر افزایش بهای سوخت و مواد غذایی، تعداد جمعیت فقیر و محتاج افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات داخلی بیثباتی و هرج‌ومرج سیاسی و اوضاع اقتصادی رو به وخامت کشورهای غربی جنگ اوکراین هم مزید بر علت شده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: آشفتگیهای سیاسی و تشدید مشکلات مالی و اجتماعی، سبب شده تا میزان نارضایتی مردم این کشورها افزایش یابد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به مواردی که ذکر شد غربی‌ها برای انحراف افکار عمومی جامعه خود هر کاری می‌کنند تا میزان نارضایتی مردم کاهش یابد که نمونه بارز آن ایجاد و مدیریت اغتشاشات با استفاده از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha