چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیام تبریکی صادر نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، حجت السلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ) «سوره زمر آیه ۹»

بگو: آیا آنان که اهل علم و دانش‌اند با مردم جاهل و نادان یکسانند؟ تنها خردمندان متذکر این مطلبند.”

کتاب سرچشمه‌ حرکت بشریت در جهت تکامل علمی و معنوی می‌باشد، تا جاییکه خداوند سبحان معجزه رسول اعظم (ص) را کتاب قرار داد،از این رو ارج نهادن به کتاب و ارتقای جایگاه علم و دانش از مبانی اصلی دین اسلام می باشد.

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است، و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.
کتاب و کتابخوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است،که ترویج آن در جامعه ضروری بوده، و بیان حضرت امام جعفر صادق «علیه‌السلام» به مفضل بن عمر که فرمودند: "دانش خود را بنویس و آن را در میان برادرانت منتشر ساز" مویِد آن است.

هفته بزرگداشت "کتاب و کتابخوانی و کتابدار" فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و اهمیت دادن به این موضوع خصوصاً ترویج مطالعه در جامعه و در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است.

اینجانب ضمن درود به روح پرفتوح حضرت علامه طباطبایی(ره)، فرا رسیدن هفته کتاب را به کتابداران فرهیخته، اهل قلم، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه‌ی کتاب در استان لرستان و این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، امیدوارم با تلاش و برنامه‌ریزی همه مسئولین، علاقه‌مندان و اندیشه‌ورزان شاهد توسعه و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتابخوانی باشیم.

«سید احمدرضا شاهرخی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha