دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1053747
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹
حسین تکمیلی

 حوزه/ حجت‌الاسلام تکمیلی با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی فضای مجازی، گفت: امروز جنگ اطلاعات و روایت ها است و ما باید در فضای مجازی مستقل باشیم تا دشمنان نتوانند در این حوزه کاری انجام دهند، چرا که هرکس اطلاعات یک کشور را داشته باشد می‌تواند آن کشور را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، اظهار داشت: اگر ما فضای مجازی را بومی‌سازی کنیم محیط امن برای فعالیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: اگر ما بومی‌سازی فضای مجازی را انجام دهیم قطعاً جلوی فتنه‌ها را می‌توانیم بگیریم؛ چراکه فضای مجازی که امروز در اختیار ما و دیگر کاربران قرار دارد ابزار دشمن است.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های بارز این اغتشاشات با فتنه‌های قبلی این است که این اغتشاشات در بستر فضای مجازی بود و دشمنان از طریق همین فضا اهداف و برنامه‌های خود را در جامعه پیاده می‌کردند.

وی ادامه داد: در این اغتشاشات دشمنان از خللی که در فضای مجازی وجود داشت استفاده کرده و علیه منافع ملی ما، امنیت ملی و فرهنگ ما اقدام کردند که اگر درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم نبود امنیت کشور اسلامی ما زیر سؤال می‌رفت.

حجت‌الاسلام تکمیلی تصریح کرد: در رابطه با فضای مجازی کنونی این‌گونه به نظر می‌رسد که ما ابزاری را از دشمن به امانت گرفتیم و با همان ابزار کار می‌کنیم و هرگاه دشمن اراده کند می‌تواند از همین ابزار علیه ما استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: اینستاگرام، توییتر، واتساپ و تلگرام ابزاری هستند که سرورهای آن‌ها در اختیار دشمن قرار دارد و ما هیچ‌گونه حق مالکیتی بر آن‌ها نداریم و به همین دلیل دشمنان هر طور که بخواهند افکار ما را مدیریت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در اینستاگرام اگر کسی نام شهید یا شهادت را ببرد یا عکس سردار دل‌ها را استوری کند محدود می‌شود، اما اگر کسی کوکتل مولوتف را آموزش دهد با آن کاری ندارند.

وی اضافه کرد: پس مشخص است که دست‌های خبیثی پشت این ابزارها وجود دارد که هر طور می‌خواهند و طبق منافع خود این فضا را مدیریت می‌کنند.

امام‌جمعه شیروان با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی فضای مجازی، گفت: به دلیل اینکه امروز جنگ اطلاعات و روایت ها است و ما باید در فضای مجازی مستقل باشیم تا دشمنان نتوانند در این حوزه کاری انجام دهند، چرا که هرکس اطلاعات یک کشور را داشته باشد می‌تواند آن کشور را مدیریت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha