جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اهداف طرح تربیتی امین گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر، مربی طرح امین در مدارس استان مرکزی هستند.

حجت الاسلام حامد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش پرورش یکی از دغدغه های اصلی رهبر انقلاب است که همواره مورد تأکید و سفارش ایشان به مسئولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهداف طرح تربیتی امین ادامه داد: با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین، طرح تربیتی امین با هدف تقویت و نهادینه شدن باور های دینی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر مبنای تربیت اسلامی و همچنین توسعه فعالیت های دینی و تربیتی و ارائه الگو مناسب تربیت دینی شکل گرفته است.

زمانی عملکرد مربیان طرح امین در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح از نظر کمی و کیفی نسبت به سال گذشته گسترش پیدا کرده است چنانچه طبق ارزیابی های انجام شده، والدین دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس، نسبت به حضور مربیان طرح امین ابراز رضایتمندی داشتند و پیگیر اعزام مربی به مدارس خود هستند.

وی درباره گزینش مربیان طرح امین اظهار کرد: بعد از اینکه سطح علمی و مهارتی طلاب برای حضور در مدارس مورد بررسی قرار گرفت،دوره‌های آموزشی نظیر امین ۱ و ۲،دوره های مددکاری اجتماعی و آسیب های اجتماعی و... جهت آموزش هر چه بهتر تبلیغ تخصصی دانش‌آموزی در دستور کار قرار میگیرد و مربیان واجد شرایط به مدارس اعزام خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ طلبه خواهر و برادر در قالب مربیان طرح امین در مدارس استان مشغول تبلیغ دانش‌آموزی هستند و انتظار می‌رود در آینده شاهد اجرای طرح تربیتی امین در مدارس بیشتری باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha