دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم، در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران، اعضا و عموم مردم فرهنگ دوست قم تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم، در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران، اعضا و عموم مردم فرهنگ دوست قم تبریک گفت.

در متن پیام وی آمده است:
پدید آمدن آثار علمی مکتوب در مکتب اسلام عزیز از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار بوده و از توصیه های مهم اولیای دین می باشد. کتاب حاصل اندیشه ها و تجربه های گرانسنگ اندیشمندان و پژوهشگرانی می باشد که باب ورود تمام اقشار جامعه به سوی جهانی گسترده و مملو از دانش و معرفت را برای مشتاقان و علاقمندانش فراهم نموده است و از این روست که بیشترین سهم را در انتقال دانش نسبت به سایر ابزارهای آموزشی دارا می باشد.
نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال آفرین و آسمانی روح بشر می‌انجامد نیز غیر قابل انکار است. به جرأت می توان گفت که یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سه دهه اخیر درباره موضوع کتاب و کتابخوانی بوده است که این خود بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه بوده و ضرورت توجه هر چه بیشتر به آن را نشان می دهد. استمرار حرکت مبارک و پیش رونده انقلاب شکوهمند اسلامی و عملیاتی شدن نقشه راه تمدنی ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم، نیازمند نسلی دانا، آگاه و بصیر است و این آگاهی و دانایی زمانی محقق می‌شود که کتاب به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر آگاهی بخش در جامعه جایگاه ویژه ای داشته باشد. بدون شک ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در کشور در گرو حمایت همه جانبه سازمان‌ها، نهادها و توجه ویژه مسئولان به این امر مهم می باشد و نامگذاری هفته ای به نام کتاب و کتابخوانی و کتابدار حرکت مبارکی است که موجب می‌شود همه توجهات به این سرمایه معرفتی معطوف گردد تا زمینه برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه مفید در جامعه بیش از گذشته فراهم شود.
حقیر ضمن تبریک این هفته خدمت به همه تلاشگران در این عرصه و تقدیر و تشکر از زحمات همه عزیزان، امیدوارم در سایه تلاش و پشتیبانی متولیان امر شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور عزیزمان باشیم.
و فّقکم الله المرضاته
حامدی امام جمعه پردیسان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha