چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
جوان

حوزه/ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: بی شک توجه غیرشعاری به نیازها و مطالبات نسل جوان، عامل اُمید و نشاط در جامعه است.

حسین عباسی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که باید به دلایل و زمینه های نارضایتی نسل جوان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، توجه نموده و به تحلیل صحیح و واقع بینانه آن ها پرداخت، اظهار داشت: جوانی که امروز ناراحت است و گلایه دارد، طبعاً دلایل متعددی برای این قضیه دارد از جمله این که می بیند که شرایط برای اشتغال و ازدواج او سخت شده و از سویی خانه دار شدن و داشتن خودرو برایش به یک آرزوی گاه محال تبدیل شده است.

وی افزود: آن چه مهم است این که باید اولاً صحبت ها و دغدغه ها و مطالبات نسل جدید را شنید و آن را درک کرد و ثانیاً هم این که به تدریج و بر اساس یک برنامه مشخص، شرایطی فراهم آورد که به این مطالبات و نیازها به شکلی غیرشعاری و عملیاتی پاسخ داده شود، چرا که اهتمام نسبت به این امر در جامعه و به ویژه در بین نسل جدید، اُمیدآفرین است.

وی با بیان این که با وجود القائات دروغین دشمن از طریق رسانه هایش، قاطبه مردم و نسل جدید به انقلاب اسلامی باور دارند، گفت: اگر ما درست به تحلیل شرایط اقتصادی امروز بپردازیم، متوجه خواهیم شد که ریشه بسیاری از نااُمیدی ها به جهت حاکمیت لیبرال ها بر اقتصاد کشور بوده است و حال آن که اگر حقیقتاً رویکرد و نگاه انقلابی در این سال ها حکمفرما بود، وضعیت ما این چیزی نبود که الآن شاهدش هستیم.

این پژوهشگر اقتصاد رسانه خاطرنشان کرد: مردم با وجود علاقه به انقلاب اسلامی و کشورشان، نسبت به ناکارآمدی ها، ضعف ها، تبعیض ها و شکاف طبقاتی و ... معترض هستند و باید صدای اعتراض آن ها درست فهمیده و تحلیل شود.

وی بیان داشت: به نظر بنده ما نباید مرعوب فضای رسانه ای دشمن شویم و این را هم بدانیم که "زن زندگی آزادی" و نیز شعار"مرگ بر دیکتاتور" شعارهای انقلاب‌ است و لذا فراتر از بحث تهدیدها باید به تحولات اخیر از منظر یک فرصت نگریست و آن هم این که بدین وسیله مردم و جوانان و نوجوانان را با حقیقت انقلاب و کشور عزیزمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این ۴۴ سال آشنا کنیم.

عباسی فر افزود: پاسخ به مطالبات و دغدغه ها بر اساس رویکرد انقلابی و علائق ملی برای ما فرصت ساز و نشاط آفرین است و به عقیده بنده، اساساً اعتراض ریشه در امید دارد و لذا ما باید از افسردگی سیاسی مردممان بترسیم، نه از شور و هیجان انقلابی‌ آن ها، کما این که معتقدم هر گاه مردم ما از وضع موجود راضی بودند، آن روز، روزِ مرگ انقلاب است و ما باید به دنبال تحول و حرکت رو به جلو بر اساس اهداف و آرمان هایمان باشیم.

وی ابراز داشت: کاش مسئولان و دولتمردان ما دست و پای این مردم نجیب را می بوسیدند و روز و شب نمی شناختند برای خدمت به این مردم نازنین چرا که با وجود همه سمپاشی های رسانه ای و فرهنگی دشمنان آن هم در یک جنگ ترکیبی، همین مردم، پشتیبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha