شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازی های رایانه ای

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز گفت: امروز دشمنان اسلام با شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای جذاب به دنبال دشمنی با امام زمان(عج) هستند، از این رو در عرصه فرهنگی باید بسیار فعال باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام قاسم علی محمدی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز در اولین جلسه دوره آموزشی معارف مهدوی نگین آفرینش که روز گذشته در بنیاد مهدویت برگزار شد، با اشاره به ضرورت طرح مباحث مهدوی در جامعه گفت: مشکلات اجتماعی، وجود ظلم در جهان، ایجاد انگیزه بیشتر با حضور منجی، غربت امام زمان(عج) و شناخت دین از جمله مواردی است که طرح مباحث مهدویت در جامعه را ضروری می‌نماید.

وی با بیان چند ضرورت مهم دیگر برای بیان مباحث مهدوی در جامعه گفت: ضرورت اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از ضرورت‌های مهم برای طرح مباحث مهدوی در جامعه است.

علی محمدی با بیان یک حدیث که در منابع مهم اهل سنت و شیعه موجود است، افزود: بر اساس این روایت پیامبر(ص) فرمودند؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از این دنیا رفته است. از این رو شناخت امام زمان(عج) بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: بزرگان دینی شیعیان را به خواندن دعای ندبه، زیارت آل یاسین، دعای فرج و سلامتی امام زمان(عج) برای محفوظ ماندن از بلایای آخر زمانی توصیه کرده اند.

علی محمدی با طرح این موضوع که بیان مهدویت روح انگیزه و امید را به پیکر جامعه وارد می‌کند، توضیح داد: در شرایطی که یاس و نا امیدی بر جوامع خیمه زده، اگر مردم بدانند که یک امامی دارند که عدالت را در جامعه بر قرار می‌کند، شادمانی بر اثر این عقیده به مردم بازمی‌گردد.

وی با اشاره به ضرورت سیاسی بیان معارف مهدوی در جامعه گفت: در جهان معاصر امروز که دنیا مدل‌های حکومتی را تجربه کرده حکومت الهی مهدوی که دارای طرح و برنامه برای سراسر جهان است و می‌خواهد عدالت را در کل دنیا برقرار کند در دوران غیبت به شکل نظام ولایت فقیه نشان داده می‌شود.

علی محمدی تاکید کرد: دنیا باید امام زمان(عج) را بشناسد. امامی که عملکردی بر اساس منطق و عدالت دارد و در برابر رسانه‌های یهودی باید به تبیین این امر مهم بپردازیم تا آنجا که همه مردم جهان از خداوند بخواهند توسط منجی بشریت از دست ظلم و ظالمان نجات یابند.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز با توضیح ضرورت فرهنگی نشر معارف مهدویت در جامعه گفت: برنامه‌ سه شنبه‌های مهدوی از برنامه‌های فرهنگی برای شناخت حضرت مهدی(ع) و شناساندن ایشان به اقشار مختلف جامعه است و ما باید در این عرصه دارای برنامه جامعی باشیم و منفعل نباشیم.

وی در خصوص اهمیت دشمن شناسی در عرصه مهدویت گفت: امروز دشمنان اسلام با شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای جذاب به دنبال دشمنی با امام زمان(عج) هستند، از این رو در عرصه فرهنگی باید بسیار فعال باشیم، چرا که امام زمان(ع) مشروعیت دارد، اما برای مقبولیت و پذیرش از سوی مردم باید فهم و آگاهی مردم بالا برود تا تحمل عدالت را داشته باشند.

علی محمدی گام دوم انقلاب را که از سوی رهبر انقلاب به شکل بیانیه مطرح شد را یکی دیگر از اقدامات مهم برای آمادگی در مسیر ظهور امام زمان(عج) خواند و گفت: زمینه سازی از طریق فراگیری علم، زبان، هنر و تبلیغ به شکل مستقیم و غیر مستقیم برای معرفی تشیع به جهان ضروری است تا حجت بر همه انسان‌ها تمام شود.

یادآور می‌شود، دوره آموزش مقدماتی معارف مهدوی نگین آفرینش در دو جلسه ۲۳و۳۰آبان‌ با حضور مسئولان کانون‌های مهدویت، دبیران و اعضای کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها و فعالین مهدوی استان البرز که در حوزه سه شنبه‌های مهدوی فعال هستند، برگزار می‌شود.

مسئولان سه شنبه‌های مهدوی تحت عنوان قرارگاه فرهنگی انتظار فعالیت می‌کنند و بر اساس آیین‌نامه بنیاد مهدویت مسئولیت‌ها و وظایفی برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha