سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
چهارهمین هم اندیشی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

چهاردهمین هم اندیشی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، چهاردهمین هم اندیشی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استانها، معاونان پرورشی، مدیران استانی خوزه های علمیه برادران و خواهران ، معاونان تبلیغ حوزه های استانی و دیگر اعضای کمیته های استانی در مجتمع فرهنگی اقامتی نماز مشهد آغاز به کار کرد.

در این همایش دو روزه علاوه بر سخنرانی مدیر حوزه های علمیه کشور، وزیرآموزش و پرورش، معاونین ستادی هر دو نهاد، مدیر حوزه علمیه خواهران، مدیر حوزه علمیه خراسان و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، شرکت کنندگان با تشکیل کمیسیون های پنج گانه، راهکارهای عملیاتی توسعه همکاری ها را بررسی می کنند.

تشکیل نشست شورای سیاست گذاری ستاد همکاری‌ها، میزگرد تخصصی با حضور معاونین ستادی حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش و تقدیر از برترین ها از دیگر برنامه های چهاردهمین هم اندیشی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس است.

فعالیت ۷۰۰ کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور

حجت الاسلام حمید نیکزاد در افتتاحیه چهاردهمین هم اندیشی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۰۰ کمیته همکاری در سراسر کشور با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه شهرستانها و مدیران ارشد آموزش و پرورش و عضویت مسئولان و مدیران حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اتحادیه انجمن های اسلامی و... فعال هستند.

وی ادامه داد: بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت‌هایی را شاهدیم که امید داریم این شیوه‌ها و تکنیک‌های تعلیم و تربیتی فرهنگ سازی و نهادینه شود.

نیکزاد با اشاره به تاکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش بر برنامه محور بودن همکاری ها، تصریح کرد: براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با برنامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای بیش از ۴۰ طرح در مباحث گوناگون تعلیم و تربیتی هستیم و در تدوین این برنامه، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

مشاور وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

نیکزاد اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد. محور همه فعالیت ها، تربیت دینی دانش آموزان است و تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در مدرسه می باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تبادل نظر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه انداز ی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه های برنامه ۵ ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماهیت و هدف تشکل های دانش آموزی، گفت: هر یک از تشکل های دانش آموزی که در مدارس فعالیت می کنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیت هایی که با حضور دانش آموزان اجرا می کنند، مکمل یکدیگر باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha