پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
زرندیه

حوزه/ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کرسی آزاداندیشی با موضوع «آسیب های خانواده های کم جمعیت» در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی صبح امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع «آسیب های خانواده های کم جمعیت» در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

در ابتدا خانم زهراحسنی مقدم به اسلام ستیزی استکبار جهانی و تأثیر آن بر سیاستهای حوزه جمعیت اشاره کرد و در ادامه تاریخچه ی کنترل جمعیت در ایران را مورد بررسی اجمالی قرار داد.

محدودیت های روحی مادر و کودک ،دغدغه ی جایگاه و طبقه ی اجتماعی خانواده، دغدغه های تربیتی (زمان کم برای بازی و رسیدگی، شرایط بد اجتماعی،روابط زوجین و..)مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خانم مهدیه افرادی ارائه دهنده با بیان اینکه بن بست ها ذهنی هستند و در واقع قابل مدیریت هستند راه کارهایی را جهت رفع موانع مذکور مطرح کرد.

در ادامه شبهاتی مطرح شد از جمله از این که مشکلات جسمی مادر و فرزند مانعی برای فرزند آوری می شود.

خانم افرادی پاسخ داد: بیماری های زیادی از جمله برخی از انواع سرطان‌ها، بیماری های قلبی و عروقی و.. در بین زنان دارای سابقه ی شیردهی یا حین شیردهی کمتر است. ذخیره ی آهن خون مادران شیرده بر خلاف تصور عموم مردم، بالا می رود.

وی گفت: والدین می‌توانند با اتخاذ تدابیری قبل، حین و بعد از بارداری مشکلات جسمی کودکان را به حداقل برسانند.

شبهه دوم را خانم حاجلو بیان کرد: مادری که بیشتر وقتش صرف زایمان و فرزند آوری شده از نظر روحی دچار مشکلاتی می‌شود.

خانم افرادی در پاسخ به این شبهه بیان کرد: یکی از علت های این موضوع تغییر سبک زندگی از خانواده ی گسترده به خانواده ی تک هسته ای است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha