شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی در تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: دین اسلام در قرون وسطی جهان را به سمت معرفت، علم و دانش دعوت کرد و موجب رشد علمی در دنیا و زنده شدن فضائل و کرامت‌های انسانی در جوامع مختلف شد و امروز کسانی که سابقه سوئی در این زمینه داشتند ما را به اخلاق و معرفت دعوت می‌کنند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب، امروز در نشست و جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت تکاب و امام جمعه اهل سنت این شهرستان، که در دفتر امام جمعه تکاب برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۴۳ سوره بقره، اظهار داشت: دین اسلام دین اعتدال است، نه تندروی و کندروی و لذا اسلام مسلمین را امت وسط و میانه معرفی می‌کند که اسوه و الگوی آن‌ها رسول مکرم اسلام است.

وی اضافه کرد: دین اسلام در قرون وسطی جهان را به سمت معرفت، علم و دانش دعوت کرد و موجب رشد علمی در دنیا و زنده شدن فضائل و کرامت‌های انسانی در جوامع مختلف شد و امروز کسانی که سابقه سوئی در این زمینه داشتند ما را به اخلاق و معرفت دعوت می‌کنند!

امام جمعه تکاب تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند چهره و سیمای اسلام را خشن جلوه داده و آن را تخریب کنند و به همین خاطر داعش و تکفیری‌ها را حمایت و مسلح کردند، اما دین اسلام به پشتوانه دو یادگار گران‌بهای رسول اکرم(ص) که قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، روز به روز در عالم فراگیر شده و خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم وحدت علمای شیعه و سنی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، گفت: در آشوب‌های اخیر دشمن بر روی اختلاف قومی و قبیله‌ای برنامه ریزی ویژه‌ای کرده بود، اما با هوشیاری علمای دین خصوصا در آذربایجان غربی، این توطئه خنثی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha