شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی در مجمع عمومی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و اساتید علوم عقلی

حوزه/ سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور اساتید علوم عقلی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه همزمان با هشتمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی بیست و سومین مجمع عمومی اعضای پیوسته مجمع عالی حکمت اسلامی و سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان ساخت: این مجمع متعلق به اساتید می باشد و زمانی که اساتید حضور فعال دارند به تبع آن فعالیت های مجمع نسبت به حضور آنان با نشاط خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در این مجمع سعی شده است از ظرفیت اساتید بهره کافی برده شود و از اساتید در مجمع به عنوان یک باشگاه فکری استفاده می شود و از دیگر فعالیت های این نهاد استفاده از رهنمودهای بزرگان حوزه و پیش برد اهداف مجمع می باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: رهبری به فلسفه کودک تأکید داشتند که محتوای فلسفه و عقلانیت را از سنین پایین به بچه ها برسانیم اگرچه محتوا هم در همین فلسفه‌ی کودکان حائز اهمیت است، اما عمده، شیوه است؛ یعنی کودک از اول کودکی عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزی؛ این خیلی مهم است چرا که فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. قالب مهم است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه یادآور شد: مجمع یک ظرفیت بسیار خوب و عالی برای جذب و حضور اساتید می باشد و ما با امکانات کم توانسته ایم کارهای بزرگی انجام دهیم و مجمع نمی خواهد عهده دار کار موسسات و مراکز علمی شود بلکه میخواهدمجموعه های پرسود علمی حوزوی و دانشگاه ها را یکجا جمع کند و این برکات شایانی دارد و امید است این مجموعه با راهنمایی و کمک علما و اساتید در جهت پیشبرد اهداف خود موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha