شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن یزدانی

حوزه/ حجت‌الاسلام یزدانی گفت: هفته‌های پرتلاطم اخیر در ساحت‌های اجتماعی و فرهنگی نشان داد اگر جبهه رسانه‌ای انقلاب، محل اثر و اقناع نباشد، از کارکرد و رسالت اصلی‌اش به‌شدت فاصله گرفته و هزینه‌های سنگینی را برای انقلاب و نظام اسلامی بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در نشست با جمعی از روحانیان استان، اظهار داشت: جبهه حق و باطل، حقیقت کلان نظام آفرینش است که در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و... بروز و ظهور می‌یابد.

وی افزود: دوران معاصر، دوره گذار از جنگ‌های سخت و نیمه سخت و تمرکز اصلی نبردها به عرصه‌های جنگ نرم، جنگ شناختی و ادراکی، جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها است.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: به همین دلیل ضرورت توانمندی جبهه رسانه‌ای انقلاب دیگر نیازمند توضیح نبوده و هرکسی با اندک اشرافی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی حال حاضر به اینکه باید «در عرصه رسانه‌ای قدرتمند شویم وگرنه در تمام میادین شکست خواهیم خورد» اذعان و اعتراف می‌کند.

وی بابیان اینکه یکی از مصادیق قوی شدن، قدرتمندی در عرصه رسانه‌ای است، ادامه داد: قدرتمندی در عرصه رسانه‌ای یعنی داشتن قدرت برتر روایی و روایت قوی یعنی باور سازی حداکثری و جریان ساز برای اذهان عمومی جامعه.

حجت‌الاسلام یزدانی تصریح کرد: برای آنکه یک روایت، قدرت و توانمندی پیدا کند باید اولین باشد (اصل روایت اول) و به‌اصطلاح فنی دارای طول‌موج با فرکانس (تناوب، تکرار، بسامد) قوی و اثربخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: ورود دیرهنگام، ناقص، عقب‌مانده از فناوری روز و بعضاً متناقض چهارگانه مهم کاهش قدرت برتر روایی یک جبهه رسانه‌ای محسوب می‌شوند. قدرت برتر روایی یعنی در ساخت معنا، حفظ و تثبیت آن اولین باش.

حجت‌الاسلام یزدانی اظهار داشت: روایت اول، به‌مثابه قطره جوهر در یک لیوان آب است که رنگ آب را به رنگ خود درمی‌آورد و دیگر زدودن آن رنگ از آن مایه، ممکن نیست.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: جمله پرمغز «اگر روایت نکنید، روایت خواهید شد» که پارها توسط رهبر حکیم انقلاب بیان‌شده است، گویای ضرورت ساخت روایت قوی و اول است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha