دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: سرلوحه همه برنامه ها و فعالیت های اجرایی، منویات امامین انقلاب است که در حکم انتصاب اعضای شورای عالی، بیانیه گام دوم و سند چشم انداز فعالیت های حوزه علمیه خراسان مورد اشاره و تبیین قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در مراسم تکریم و معارفه مدیریت این حوزه که صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه علمیه خراسان، به تبیین برنامه ها و راهبردهای پیش رو پرداخت و عنوان کرد: سه راهبرد اساسی کلام اهل بیت(ع) مبنای حرکت و گام های اداری ما در مقطع فعالیت های دوره جدید مدیریت این حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که در راستای تصمیم گیری های اساسی و مبتنی بر حرکت عالمانه که بناست مانا، ماندگار و اثربخش باشند، گفت: در مقطع پیش رو، از راهنمایی های متخصصان، اساتید و مدیران مدارس استفاده خواهیم نمود و ضمن دیدار با عالمان حوزه خراسان و نشست با اساتید مبرز به احصای نظرات و آرا در راستای حرکت جدید خواهیم پرداخت.

وی همچنین به راه اندازی سامانه ای به منظور دریافت پیشنهادات و آرای همه حوزویان اشاره و عنوان کرد: سرلوحه همه برنامه ها و فعالیت های اجرایی، منویات امامین انقلاب است که در حکم انتصاب اعضای شورای عالی، بیانیه گام دوم و سند چشم انداز فعالیت های حوزه علمیه خراسان مورد اشاره و تبیین قرار گرفته اند که همین بینش و نگرش در یک بازه زمانی به اجرا در خواهد آمد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه ضمن تاکید بر مصوبات شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: رویکرد دیگر مدیریتی، برنامه ریزی در راستای اجرای سیاستگذاری ها و مصوبات این شورا در قالب سند بالادستی است که به طور جدی در برنامه های پیش رو به عنوان خط راهبردی فعالیت پیگیری و دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین خیاط پذیرش و گزینش‌ نخبگانی را عرصه ای کلیدی خواند و تصریح کرد: نسبت به این روش برنامه ریزی هایی در دست اقدام است که بتوان پذیرشی نخبگانی همگام با فعالیت های راهبردی پیش رو داشت.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای حضور اثربخش تر طلاب در فضای جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: در دوران مدیریتی جدید تلاش ها مبتنی بر آن خواهد بود تا کارآمدسازی و کاربردسازی علوم حوزوی با نگاه به سنت های اصیل حوزه دنبال و گام های زرینی در این ساحت برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر مسئله توامان سازی نظام آموزشی با تهذیب و اخلاق، عنوان کرد: همانطور که در بیان علمای حوزه نیز تاکید ویژه ای به ابعاد تهذیب و اخلاق همپای مطالعات علمی وجود دارد، این امر در دوره جدید با قوت و جدیت دنبال و مولفه ها و مصادیق آن در ابعاد نظام آموزشی پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در ادامه بر اهمیت اهتمام به ابعاد معیشتی اساتید، فضلا و طلاب، توجه به ظرفیت نخبگان و استعدادهای برتر و تعامل سازنده و هم افزا در ارتباط حداکثری با همه نهاد های حوزوی و غیر حوزوی در راستای بهره گیری از تمام توانمندی های موجود در ساختار حوزه علمیه خراسان تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک صف از ستاد ابراز کرد: در رویکرد جدید، مرکز مدیریت در ابعاد سیاستگذاری و نظارت فعال تر شده و از سوی دیگر، ضمن فعالسازی و تقویت ظرفیت ها و استعدادهای شاخص در مدارس، نقش و توانمندی مدیران و نوآوری های موجود در فضای مدارس نیز فعال تر خواهد شد.

مدیر جدید حوزه علمیه خراسان با اشاره به هدفمند شدن برنامه ها در راستای توانمندسازی طلاب در جهت پاسخگویی به نسل جوان تصریح کرد: تلاش می کنیم تا ضمن حمایت از مجموعه های توانمند حاضر در حوزه علمیه خراسان، تشکل های درون حوزوی تقویت شده و مجموعه های حاضر در همه ساحت های فعالیت، بروزتر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در ‍‍پایان با بیان این که ضمن‌بهره مند شدن از نظرات عالمان حوزه تلاش خواهیم کرد برنامه های اجرایی قابل قبولی را طراحی و به اجرا بگذاریم، گفت: در این راه به دعای همه عزیزان و مشارکت جدی اساتید نیاز است تا همپای یکدیگر بهترین و شایسته ترین خدمت را به حوزه مبارکه خراسان اعطا کنیم.

انتهای پیام۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha