جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: دشمن تمام ظرفیت خود را برای براندازی این نظام بکار گرفته و تمام سواره نظام و پیاده نظام خود را برای ضربه زدن به مسلمانان بسیج کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه دشمن با همه عده و عُده اش وارد میدان می شود و با شما خودش را درگیر می کند و سربازان شیطان کسانی هستند که اطاعت مخلوق را در صف‌آرایی خالق می کنند" افزود: امروز دنیا در یک تحول جدی قرار دارد و اوضاع و احوال دنیا بسیار پیچیده است و هر کشوری بخواهد در این تحول دنیا تاثیر بیشتری داشته باشد باید مشکلات بیشتری را باید تحمل کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایران کشوری مستقل و حکومت ما مبتنی بر احکام دینی با تکیه بر مردم است و مردم جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال پای عهد خود ایستاده اند و در این چهار دهه نشان داده ایم مرد عمل و دفاع از حقوق خودمان در صحنه بین الملل هستیم و پای این دفاع مردانه ایستاده ایم و می ایستیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: هر کس بخواهد سهم مناسبی از تحولات نوین در دنیای امروز داشته باشد باید به اندازه سهم خود هزینه بدهد و از سختی ها عبور کند.

وی گفت: بی اهمیت جلوه دادن دستاوردها و قدرت این کشور با تبلیغات وسیع یکی از راهبردهای دشمن در این حمله چند جانبه است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: سیر مواضع استکبار جهانی را علیه هر پیشرفتی که در کشور شکل می گیرد ببینید، آنها هر روز چیزی می گویند و از آن طرف کوچکترین ضعف های ما را در حجم وسیعی بزرگنمایی می کنند و چنان تبلیغات وسیعی علیه دستاوردها ما انجام می دهند که حتی خودمان هم آن دستاوردها را باور نکنیم.

وی گفت: حضرت علی (ع) در مورد راهبرد مقابله با این ۲ نقشه شیطانی فرموده اند، "در حقوق خود هوشیارانه و سرسختانه استوار باشید و مثل کوه بایستید و خم به ابرو نیاورید".

وی ادامه داد: حتی اگر ۸۰ درصد کشوری را هم گرفتند می شود آن را پس گرفت؛ کاری که جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم موفق به انجام آن شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه باید محکم بایستید و در کنار هم قرار بگیرید و وحدت داشته باشید و اگر تذکری داشتید به هم خصوصی تذکر دهید و درگیری و دعوا درست نکنید و در جبهه واحد و هدف واحد پشت سر رهبری بایستید خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب باید در قول و عمل پیرو رهبری باشد.

امام جمعه کرمان گفت: نقشه سوم دشمن این است که ضعف های خود را بسیار کوچک می کند و به طور کلی آنقدر تبلیغ می کند که ضعفی ندارد در حالی‌ که ۷۰ سال تاریخ او در این کشور جنایت، خیانت، قتل و از بین بردن حقوق مردم است.

وی ادامه داد: دشمنان هواپیماهای ما را بردند، جوانان ما را به قتل رساندند و ناامنی ها را ترویج کردند و در همه کودتاهایی که خنثی شدند؛ آمریکایی ها نقش داشتند و پول مردم را خوردند و بردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال‌ها پول ما را مسدود کردند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: دشمن داروهای مورد نیاز قشر آسیب پذیر جامعه را تحریم می کند و ما را در تحریم های ظالمانه قرار می دهد و تمام تلاش آن‌ها برای منزوی کردن جمهوری اسلامی و کوچک کردن ملت ایران از جمله خیانت های استکبار جهانی است.

وی افزود: نقشه دشمنان این است که نقطه قوت خود را بزرگنمایی کند تا هیمنه و ترس آن بر جوامع اسلامی سایه بیفکند و بترساند لذا باید با هوشیاری، نگاه مومنانه، تحلیل درست از اوضاع و با توجه و بصیرت کامل از این مقطع حساس تاریخی که شکل گیری نظم نوین جدید در دنیای امروز است سهم استقلال جمهوری اسلامی را با کمال شجاعت بگیریم و با قدرت پیش برویم.

وی با اشاره به بزرگداشت چهره آشنا و شخصیت برجسته آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان گفت: وی ۴۰ سال در حساس ترین مسئولیت اما با رعایت تقوای الهی و ترویج دیانت توانست فراز و نشیب ها را پشت سر بگذارد و یکی از افتخارات حوزه علمیه و مردم کرمان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha