جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خداداده

حوزه/ رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور تصریح کرد: ترور طلاب و بسیجیان و به شهادت رساندن آن ها، نشانگر کینه عمیق دشمن و عوامل آن نسبت به این دو گروه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام کمال الدین خداداده طی سخنانی در نخستین دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز طلبه‌ها و افراد مذهبی و انقلابی مورد حمله دشمن هستند و ترور شخصیت و ترور فیزیکی می‌شوند. در واقع عوامل دشمن به حذف نیروهای بسیجی و انقلابی روی آورده اند که نشان می‌دهد دشمن هنوز ما را در این عرصه مهم می‌داند که یا ما را می‌کشند و یا ترور شخصیتی می‌کنند.

وی همچنین با بیان این که عرصه حکمرانی در نظام توحیدی باید در مسجد بنا گذاشته شود، گفت: این که امروز برخی می‌گویند مساجد کم کاری کرده است، حرف دقیقی نیست؛ امروز ما در جنگ تمام عیار با دشمنان هستیم که حدود چهل سال با تمام امکانات خود وارد عرصه شدند تا ذهنیت بدی از جامعه انقلابی و مسجدی به نسل‌های جدید تلقین کنند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مسجد در جامعه گفت: مسجد محل رشد و تربیت مؤمن مجاهد انقلابی است؛ مسجد نقطه عزیمت یک مؤمن انقلابی است، اما امروز برخی خواسته یا ناخواسته با این جمله که مساجد کم کاری کرده است، آن را تضعیف می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، اما برخی ما را متهم به ناکارآمدی مسجد می‌کنند و به گونه ای القا می‌شود که مسجد فقط مورد استقبال افراد مسن است.

وی با بیان اینکه امروز باید جایگاه مسجد دیده شود، افزود: ما الگوهای موفقی در مساجد داریم و مسجدهای نمونه پر از جوان و نوجوان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده ادامه داد: مساجدی موفق هستند که پایگاه بسیج، هیئت امنا و امام جماعت و همه مخاطبان مسجد با هم کار می‌کنند و برای انقلاب اسلامی نیرو تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیاناتی سفارش کردند «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید»، افزود: این فرموده رهبر فرزانه انقلاب نشان می‌دهد که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نقطه قوتی شکل می‌گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در جهت برنامه ریزی و مدیریت در عرصه فرهنگ و هنر گفت: رسالت ستاد در این عرصه کار تشکیلاتی و شبکه سازی است تا کانون‌ها در کنار هم فعالیت کنند.

وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد نگاه دغدغه مندانه نسبت به مسجد و مسائل دینی دارد و نهضت بازگشت به مسجد و جریان در حوزه گفتمانی مسجد در دستور کار است، افزود: ما از ایده‌ها و پیشنهادات اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha