دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که فتنه اخیر از سوی بیگانگان راه‌اندازی و هدایت می شود، گفت: روایت آنچه بر ایران گذشت نشان داد که آنچه اتفاق افتاد یک جنگ جهانی علیه کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های نمازجمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: تقوا می‌تواند در برابر محرمات و هواهای نفسانی بازدارنده باشد و از طرفی در رساندن به اهداف عالی و کمال، نقش موتور محرک و پیش‌برنده را ایفا کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم گرامی ترین افراد در نزد خدا را متقین، بهترین زاد و توشه برای آخرت را تقوا و برترین لباسها را لباس تقوا می‌داند.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: افراد باتقوا گفتارشان اندک و خالی از خطا است و علاوه بر این متقین در برابر مشکلات آرام و باوقار، در سختی‌ها صبور و پایدار، در دین‌ و ایمان راسخ و استوار و در مقابل نعمت‌ها شکرگزارند.

وی در ابتدای خطبه دوم عرض تسلیت به مناسبت شهادت عده‌ای از هم‌وطنان عزیز در شهر ایذه به‌ واسطه حمله تروریستی بیان داشت: از ۲۵ شهریور که موضوع مهسا امینی شروع شد، همه می‌پنداشتند که این، مسئله‌ای داخلی و خیزشی ملی است که علیه بخشی از حاکمیت و سپس کلیت جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: اما روایت آنچه بر ایران گذشت نشان داد که آنچه اتفاق افتاد یک جنگ جهانی علیه کشور بود.

وی ادامه داد: با فهم این توطئه‌های بین‌المللی و فشارهای خارجی است که متوجه می‌شویم چقدر این توطئه وسیع و قدرتمند بوده است؛ و چرا ملت ایران باید همچنان هوشیار و در صحنه باشند.

امام‌ جمعه سلفچگان تصریح کرد: اما هوشیاری رهبری حکیم و افشای اهداف دشمن بسیار حائز اهمیت است ایشان تأییدات الهی را دارد و دلیل هم برای آن وجود دارد از جمله نظر علما و عرفای بزرگ جهان تشیع نسبت به زعامت و ولایت ایشان گواه این مدعاست،

وی در بخش‌های دیگر از سخنان خود تأکید کرد: اگر روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه‌ای که برایشان پیش می‌آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده اوست، انجام ندهد، این موجب نمی‌شود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند.

حجت‌الاسلام غروی خاطرنشان کرد: بر عکس هروقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هروقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.

وی ابراز داشت: غربی‌ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهة با ظلم جهانی و استکبار جهانی را از مدت‌ها پیش فهمیده‌اند؛ از قضایای عراق، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت‌بشو نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha