چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کارگاه آموزشی بصیرت افزایی در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول

استاد دانشگاه فرهنگیان در کارگاه آموزشی بصیرت افزایی ویژه طلاب گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با دروغ سعی در مرعوب کردن حریف یا حتی مرعوب کردن افکار عمومی داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه آموزشی بصیرت افزایی با حضور غلامحسین پرهیزکار، استاد دانشگاه فرهنگیان دزفول امروز ویژه طلاب سطح دو و سه، مبلغان و دانش آموختگان، در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

در این کارگاه پرهیزکار درخصوص اغتشاشات اخیر بیان کرد: این اغتشاشات نشان دهنده‌ خالی کردن صحنه از طرف جبهه خودی است و باید در زمینه استعداد و توانایی خانم ها بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: هر انسان چهار نوع ارتباط دارد که شامل ارتباط باخود، دیگران، جامعه، طبیعت و ماورای طبیعت است، تکنیک های جنگ روانی، به بیش از ۱۰۰ مورد برسد که در ارتباطات مؤثر است.

استاد دانشگاه فرهنگیان دزفول در تشریح تکنیک های جنگ روانی، افزود: "برچسب زدن" از موارد تکنیک جنگ روانی است، براساس این تکنیک، رسانه ها واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل می کنند و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند.

پرهیزکار از دیگر موارد تکنیک های جنگ روانی را "تکرار" معرفی کرد و گفت: همانطور که از واژه تکرار بر می آید، برای زنده نگه داشتن موضوع، سعی می کنند موضوع تا زمانی که نیاز هست زنده بماند که هدف از آن سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب است.

وی با اشاره به اینکه "دروغ" از دیگر تاکتیک ها و در واقع قدیمی ترین تاکتیک است، اظهار کرد: هنوز برخی رسانه ها بسیار از آن استفاده می کنند، برای مرعوب کردن حریف یا حتی مرعوب کردن افکار عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

استاد دانشگاه فرهنگیان دزفول در ادامه کارگاه آموزشی بصیرت افزایی به تحلیل چند فیلم کوتاه در زمینه بصیرت افزایی پرداخت و در پایان به سوالات طلاب سطح دو و سه، مبلغان و دانش آموختگان پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha