پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آسیب‌های اجتماعی

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه قم از نخبگان حوزه و دانشگاه خواست تا به ارایه راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازند.

دکتر سیدمحمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بخش قابل توجهی از معضلات فرهنگی و اخلاقی به مباحث مرتبط با خانواده باز می گردد، ابراز داشت: کم توجهی به نهاد خانواده و عدم جدیت در راستای حل مشکلات فراروی آن می تواند زمینه ساز فروپاشی آن شود و لذا باید به این قبیل مسایل به طور جدی و کلیدی توجه گردد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به بحث سبک زندگی افراد افزود: اگر می خواهیم که نهاد خانواده تقویت شود و خدای ناکرده به سمت فروپاشی میل پیدا نکند، یکی از مهم ترین راهکارهایش اصلاح سبک زندگی اعضای خانواده به خصوص والدین است چرا که خواه ناخواه، پدر و مادر بر فرزندان تأثیرگذار هستند.

عضو ستاد ملی شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی ادامه داد: البته از نهادها و سازمان های علمی، فرهنگی و آموزشی انتظار می رود که آسیب ها و مشکلات را در این باره به شکل دقیق و کارشناسی شده احصاء کرده و به تبیین راهکارها بپردازند.

وی ضمن درخواست از نخبگان حوزه و دانشگاه برای ارایه راهکار جهت مقابله با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: در همین باره می بایست نخبگان حوزه و دانشگاه و دغدغه مندان عرصه تربیت و مباحث فرهنگی وارد میدان شده و با کارهای علمی و پژوهشی و تبیین محصول دستاوردهایشان در فضای رسانه ای به مردم و خانواده ها نکات و هشدارهای لازم را بدهند.

رضایی بیان داشت: البته پیش از هر چیز باید توجه داشت که خانه صرفاً محل اسکان و استراحت افراد نیست بلکه مرکز مهم تربیتی است و لذا اگر از خانه و خانواده غفلت شود، قطعاً شاهد آسیب های بسیار و متعددی خواهیم بود.

وی افزود: فراتر از بحث بی توجهی و کم توجهی به نهاد خانواده، بیم آن می رود که در عصر کنونی نهاد خانواده دچار فروپاشی شود، ضمن آن که از آن سو لازم و ضروری است که والدین آموزش ها و مهارت های لازم برای رفتار صحیح با فرزندان خود را فرا بگیرند و در عین حال فرزندان نیز آموزش های لازم در راستای نوع مواجهه درست با پدر و مادرها را ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha