سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زهرا احسانی

حوزه/ فرمانده ارشد پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: امروز رسالت هر بسیجی که دل در گرو انقلاب اسلامی و ارزش های آن دارد این است که در مسیر اُمیدافزایی و مقابله با یأس پراکنی، اهتمام ویژه ای داشته باشد.

زهرا احسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر جمعی از مردم اصفهان با ایشان بار دیگر بر اهمیت ترویج امیدآفرینی در کشور و پرهیز جدی از یأس پراکنی و امیدسوزی تأکید کردند و این توصیه جدی حضرت آقا، تکلیف امروز همه علاقه مندان به انقلاب اسلامی و به خصوص بسیجیان عزیز را روشن تر از قبل می کند.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل شجره طیبه بسیج در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با آینده نگری و بصیرت تمام، ضرورت این نهاد ارزشمند را به درستی تشخیص داده و درتاریخ ۵ آذر سال ۵۸ دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: در آن زمان کمتر کسی می توانست دریابد که آینده نگری حضرت امام(ره) در تأسیس بسیج چه جایگاه و نقش مهمی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارد، اما امروز می بینیم که در بسیاری از کشورهای آزادی خواه به ویژه لبنان، فلسطین، سوریه و عراق با الگو گرفتن از نیروی عظیم بسیج در انقلاب اسلامی ایران، گروه های جهادی مختلفی تشکیل شده اند و برای حفظ ارزش های دینی و استقلال خود در مقابل مستکبرین به ویژه آمریکای جنایتکار ایستادگی می کنند.

احسانی با بیان این که در این سال ها رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاسی به امام راحل بر این یادگار ارزشمند تاکید فراوان داشته اند، ابراز داشت: طلاب بسیجی جامعه الزهرا(س) در راستای جهاد تبیین با تقویت روحیه کار و تلاش و امید در خودشان که شاخصه اصلی یک بسیجی است و با ترویج این روحیه در جامعه اسلامی به امیدآفرینی خواهند پرداخت، چرا که رهبر انقلاب فرمودند: «استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم بخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است. بسیج نگاه می کند ببیند که حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود؛ مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافی مشاهده شد، بسیج در مقابل آن می ایستد. این از جمله‌ی خصوصیاتی است که مربوط به بسیج است».

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است. بسیجیان در قبال پیچیدگی اوضاع توانسته‌اند در ذهن خود، فکر خود و شخصیت خود پیچیدگی ایجاد کنند.

احسانی همچنین با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: همه مردم ایران بسیجی هستند و در مقابل ترفند «لشکرسازی کاذب» و «انبوه‌سازی دروغ» در رسانه‌های ضد ایران که هدفشان تأثیرگذاری بر افراد غافل و بی‌خبر، است خواهند ایستاد و با حضور انبوه در میدان های مختلف به بدخواهان تودهنی خواهند زد.

وی خاتمه افزود: به امتداد داخلی دشمنان که با استفاده از روزنامه ها و فضای مجازی القاء یاس و ناامیدی می کنند هشدار می دهیم که در مقابل آنها خواهیم ایستاد وَ کانَ حَقَّاً عَلَینا نَصرُالمُومِنین.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha