یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روایت ها

حوزه/ حجت الاسلام عسگری گفت: دشمن روی جوانان و نوجوانان متمرکز شده است، چرا که جوان و نوجوان دارای ویژگی هایی است از جمله آنکه زود تحت تاثیر قرار می گیرد.

حجت الاسلام عبدالله عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با تحلیل چرایی باز کردن حساب ویژه دشمن در اغتشاشات و آشوب های اخیر بر روی رده سنی نوجوانان اظهار کرد: بهره گیری و سوء استفاده دشمن از ظرفیت نوجوانان و جوانان با تمرکز بر جوانان محلات در بطن آشوب های اخیر هویدا است؛ دشمن روی جوانان و نوجوانان متمرکز شده است، چرا که جوان و نوجوان دارای ویژگی هایی است از جمله آنکه زود تحت تاثیر قرار می گیرد، چرا که جوان ذهن خلاق و جست‌وجوگری داشته و خیلی سریع تحت تاثیر برخی مسائل قرار می گیرد.

امام جمعه زواره استان اصفهان افزود: هدف دشمنان این است که ابتدا ذهن و سپس جسم جوانان را به انحراف بکشانند، به همین دلیل سرمایه گذاری های هنگفتی روی مسئله جوانان ایرانی می کنند.

وی با بیان این که نهاد ائمه جمعه و شبکه نماز جمعه برای مقابله با دشمن و در راستای اجرای جهاد تبیین برنامه هایی را طرح ریزی کرده است، گفت: نهاد ائمه جمعه و شبکه نماز جمعه با تاکید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و رهنمودهای رهبر انقلاب برنامه های متنوعی را به عنوان قرارگاه های فرهنگی شهرستان ها طراحی کرده اند.

عسگری اضافه کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در منطقه زواره این است که با روحانیون، مبلغین حاضر در شهرستان، صحبت و برنامه ریزی شده که با هماهنگی آموزش و پرورش در راستای تحکیم مبانی اعتقادی دانش آموزان، اقامه نماز و حضور ائمه جمعه و روحانیون در مدارس اقدامات تحولی را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری بالای حضور روحانیون در مدارس و پاسخ گویی به سؤالات نسل جوان تصریح کرد: در حال حاضر بهترین جایگاهی که دهه هشتادی ها، نوجوانان و جوانان در آن حضور دارند، مدارس هستند، لذا ما نیز وارد میدان جهاد تبیین شده ایم.

امام جمعه زواره خاطر نشان کرد: در حال حاضر راهکار مقابله با جنگ شناختی دشمن استفاده از تاکتیک روایت ها و اراده ها است؛ ما باید از فضای حقیقی، تریبون و حضور مخاطبان به بهترین نحو بهره ببریم و حقایق را در قالب روایت های صحیح بازگو کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha