دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست فضای مجازی

حوزه/نشست مدیریت فضای مجازی در جامعه و خانواده در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست مدیریت فضای مجازی در جامعه و خانواده با حضور خانم عذرا موذنی معاون پژوهش در روز سه شنبه یکم آذر ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.
موذنی بیان کرد: فضای مجازی میدان تسخیر افکار و تغییر رفتار است و فیلتر شدن پلتفرم های خارجی عقلانی است. شبکه ملی اطلاعات با داشتن اینترنت ایرانی، ایمن، پرسرعت و ارزان می تواند فواید فرهنگی، امنیتی و اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: اهمیت دادن به محتو اهایی که وارد ذهن و مغز می شود باید مدیریت شود همانطور که به غذای جسم و بدن ارزش می دهیم.

مؤذنی افزود: نیاز ذاتی کودکان بازی، سرگرمی، دوستیابی، توجه و آغوش و نیاز عاطفی است، نداشتن این ها و استفاده مداوم از گوشی، آسیب های جسمی و روحی به آن ها وارد می کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه در پایان به چند راهکار برای خارج شدن بچه ها از فضای مجازی اشاره کرد که مهمترین آن ها موارد زیر می باشد: ۱- بچه ها باید در فضای حقیقی بازی کنند و برنامه داشته باشند. بازی و گفتگوی دسته جمعی۲- فراهم نکردن اینترنت پر سرعت و نامحدود برای آنها . ۳- نداشتن گوشی شخصی و در صورت لزوم حتما با نظارت والدین باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha