سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بسیج

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، متن بیانیه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه‌ای: می‌توان بسیج را بحق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید.

پنجم آذرماه سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و شکل گیری نیروی مقاومت بسیج در جمهوری اسلامی را باید نقطه عطف شکل گیری و تقویت جریان مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت در برابر اشرار جهانی دانست، نیرویی که کاملا مردمی بنا شده است و در کنار رویکرد دفاعی و امنیتی ساختار جهادی آن در خدمت فرهنگ، جامعه و محرومان کشور است.

حقیقتا حضرت امام خمینی(ره) با ابتکار عمل الهی خود و صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، یک نقطه اتکا برای مردم و برای نظام در خطرات مختلف و در بزنگاه‌های مهم پدید آوردند، نیرویی که در هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی بی‌نظیر خود در مقابل رژیم بعثی عراق و حامیان بین المللی آن ایستاد و حماسه آفرینی ملت ایران در قالب نیروی مقاومت بسیج در هشت سال دفاع مقدس تا ابد ستاره‌ای درخشان بر پیشانی تاریخ استکبار ستیزی و مقاومت است.

بسیج را باید میعادگاه جهاد دانست، از جهاد با نفس تا جهاد با شیاطین جهان که در رأس آنها شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد. در مرتبه جهاد با نفس شاهد هستیم که بسیجیان از اقشار و اصناف مختلف با خدمت در اردوهای جهادی و فعالیت‌های جهادی گسترده در سطح کشور و همچنین با اقدامات اثرگذار و ماندگار خود در حوزه فرهنگ، همواره از خودگذشتگی و ایثار خود را نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند نیروی مقاومت بسیج یک نیروی مردمی است.

در طول تاریخ انقلاب اسلامی از زمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ تا به امروز شاهد هستیم که دشمنان قسم خورده این سرزمین همواره در حال تقابل و مواجهه با نیروی مقاومت بسیج بوده‌اند و همیشه سهم انها از این تقابل شکست بوده است، این مهم نشان دهنده روحیه جهادی، پشتوانه مردمی و نصرت الهی برای بسیج است و بسیجیان عزیز همیشه فداکارانه در کنار مردم و در مسیر خدمت به مردم بوده‌اند و با تمام توان خود در راستای حفظ و حراست نظام مقدس اسلامی گام برداشته‌اند.

قطعا امام خمینی(ره) با اندیشه ژرف و دیدگاه الهی خود در راستای منافع ملی و حفاظت و حراست از نظام مقدس اسلامی دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و امروز که بیش از هر زمانی شاهد کارآمدی، توانمندی و اثرگذاری نیروی مقاومت بسیج در عرصه‌های مختلف کشور هستیم وسعت دید و ژرفای اندیشه خمینی کبیر را درک می‌کنیم.

امروزه بسیج تنها یک سازمان نیست بلکه یک مکتب و گفتمان است و هرکجا گفتمان و تفکر بسیجی غالب باشد شاهد رشد و پیشرفت و تعالی کشور در آن عرصه و دستاوردهای بی نظیری هستیم که آن را مرهون روحیه بسیجی ملت انقلابی ایران اسلامی و گسترش شجره طیبه بسیج هستیم.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان الهی امام خمینی برای تشکیل سازمان بسیج مستضعفین، بر ضرورت توجه هرچه بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مبلغین حوزه‌های علمیه بر ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی تأکید کرده و برای همه بسیجیان عزیز ایران اسلامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha