پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: آقایانی که فتوا می دهند زن حق درس خواندن، بیرون آمدن و کار کردن ندارد چرا امروز علیه جمهوری اسلامی که حامی زنان است و میدان را برای فعالیت زنان در جایگاه های مختلف وزارت، استادی، مدیریتی و... هموار کرده موضع مخالف می‌گیرند؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند در نشستی با دانش آموزان استعدادهای درخشان علامه جعفری(ره) مرند ضرورت قدردانی از نخبه ها و فرهیختگان جامعه را یادآور شد و گفت: نخبه ها و فرهیختگان سرمایه های کشور بوده و ما مدیون آنها هستیم و باید قدردان خدمات و تلاش های آنها باشیم.

وی افزود: خداوند متعال عنایت ویژه ای به شما نخبگان و استعدادهای درخشان دارند که شما عزیزان را جزء نوابغ قرار داده و علاوه بر شکرگزاری، مسئولیت بیشتری را نسبت به سایر افراد عادی دارید که باید انجام دهید.

امام جمعه مرند افزود: شما عزیزان جوانان و نوجوان کشور همچون کاغذ سفید، پاک هستید و امور دنیوی شما را آلوده نکرده؛ برخی فکر می کنند نماز و امور دینی باعث عقب ماندگی در علم و پیشرفت است اما این باور کاملا غلط و اشتباه است، چون امور معنوی و دینی باعث قوی تر و فعال شدن ذهن می شود، نمونه اش از دانشمندهای مسلمان پروفسور حسابی که هم دانشمند بودند و هم حافظ قرآن و عامل به فرائض دینی.

وی در توصیه اخلاقی به نخبه ها گفت: اعتقادات حروف زندگی انسان است و باورها و خط قرمز ها در رفتار و عملکردانسان ها و مقدار صبر آنها در مشکلات تأثیر مهمی دارد. راه دوستی با خداوند متعال اقامه نماز است، در واقع نماز همان خصوصی و دوبه دو حرف زدن با خداوند است. سعی کنید در کلاس های آموزشی با وضو باشید چرا که تأثیر به سزایی در یادگیری خواهد داشت.

حجت الاسلام نعمت زاده در پاسخ به سؤالات دانش آموزان در مورد اتفاق ها اخیر کشور گفت: انسان مسلمان هیچ وقت نمی تواند دربرابر ظلم و فساد بی تفاوت باشد و این توصیه اصلی دین ما در قالب امربه معروف و نهی از منکر است، اما اعتراض با اغتشاش فرق دارد، با آتش زدن، تخریب کردن و شهید کردن مأموران امنیتی جز ضربه به کشور و خوشحالی دشمنان، خروجی دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آزادی مطلق نه جایی هست و نه می گذارند باشد و نه به صلاح جامعه سالم است، چون انسان ها مکلف به رعایت حقوق همدیگر هستند.

امام جمعه مرند خطاب به برخی سخنان نسنجیده برخی صاحب نظران گفت: در مکتب ما رعایت و تکریم جایگاه والای زن جزء دستورات مهم می باشد. آقایانی که فتوا می دهند زن حق درس خواندن، بیرون آمدن و کار کردن ندارد چرا امروز علیه جمهوری اسلامی که حامی زنان است و میدان را برای فعالیت زنان در جایگاه های مختلف وزارت، استادی، مدیریتی و .... هموار کرده موضع مخالف میگیرند؟

حجت الاسلام نعمت زاده به دستاورد های علمی بعد از انقلاب پرداخت و یادآورشد: رهبر ما یک شخص علم دوست، آگاه وروشنفکر می باشد که چندین ساعت در دیدار با دانشمندان ونخبه های علمی در فضایی صمیمی پذیرای حرف ها، مشکلات و انتقاد آنها هستند.

وی با این سؤال از جوانان خاطرنشان کردند: چرا قبل از انقلاب ایران هیچ جایگاه و رتبه علمی و المپیادی در دنیا نداشت؟ امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان و همت و تلاش نخبگان دلسوز کشور ما در زمینه های رباتیک،پزشکی، نظامی، موشکی و هوافضا، ماهواره ای ،نانو و سلول های بنیادی و ... جزء ۱۰ و زیر ۱۰کشور برتر دنیا هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha