جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
البرز

حوزه / امام جمعه چهار باغ با اشاره به رشادت‌های بسیجیان سر افراز گفت: «لباس‌های گِلی» تا «لباس‌های خونی»، حکایت بسیجیان است و این‌گونه‌ خدمتگزار مردمند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به شخصیت ویژه حضرت زینب(س) اظهار داشت: شاید بتوان شخصیت الهی حضرت زینب(س) را در سه فضیلت متعالی خلاصه کرد: معرفت، بصیرت و شجاعت.

وی افزود: سراسر زندگی با برکت حضرت زینب(س) به همراهی، مراقبت و پرستاری از عزیزترین بندگان خداوند سپری شد و این خصیصه بارز، آن حضرت را به الگوی نمونه پرستاران تبدیل نموده است.

وی ادامه داد: زینب کبری(س) دارای تمام ویژگی‌های یک مبلغ کامل است، خطبه کوتاهش در مقابل مردم کوفه و خطبه مفصلش در مجلس یزید، حکایت از قدرت روح و شجاعت ایشان دارد.

وی تصریح کرد: در آن مجلس که همه سران و بزرگان آن روز اسلام حضور داشتند، یزید را که سراپا غرور و مست قدرت پیروزی بود، چنان تحقیر کرد که کسی باور نداشت و می فرمود که چه کنم، زمانه چنین پیش آورد که باید با تو سخن بگویم ولی بدان تو را کوچکتر از آن می‌دانم و از توبیخ و سرزنش تو نخواهم کاست، از طرفی چنان که قرآن دستور داده، خطبه حضرت(س) بر اصول حکمت و موعظه و جدال استوار بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به روحیه خستگی ناپذیر و مقام و نترس، بسیجیان گفت: مقاوم و نترس بودن در بحران‌های اجتماعی و خستگی‌ناپذیری در کار جهادی و حضور در میدان و همچنین صبر انقلابی از خصوصیات طلایی بسیجی انقلابی است.

امام جمعه چهار باغ با اشاره به رشادت‌های بسیجیان سر افراز، خاطرنشان کرد: «لباس‌های گِلی» تا «لباس‌های خونی»، حکایت بسیجیان است و این‌گونه‌ خدمتگزار مردمند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha