سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: نفوذ دشمن در فضای مجازی جدی است به‌طوری‌که نباید یک‌لحظه غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروز اظهار داشت: امروز فضای مجازی به بستری برای توطئه افکنی و جولان دشمنان نظام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نفوذ دشمن در فضای مجازی جدی است به‌طوری‌که نباید یک‌لحظه غفلت کرد .
حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: ولیِّ امر جامعۀ مسلمین، یک امر جامع به نام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده‌اند: جهاد تبیین، واجبِ فوریِ عینی است این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند، کسی که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد.
وی ادامه داد: ما چه‌کار می‌توانیم انجام بدهیم؟ مثلاً یک گوشیِ تلفن همراه دستمان است، لااقل می‌توانیم چهارتا پیام بگذاریم، لایک کنیم، چند تا پیام را فوروارد کنیم، یا می‌توانیم برای چهارتا صفحه، فالوور بشویم، بالاخره باید یک حرکتی انجام بدهیم.
امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما وجود دارد و با این فضای مجازی که در اختیار همه است؛ نه‌تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد؛ بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد و محلّ فرصت ما! البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند خدا برخی از ساکتین البته نه همۀ آنها را در قرآن لعنت می‌کند چرا! چون یک جایی باید یک حرفی را بزند، اما نمی‌زند. می‌ترسیم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نکردند و بر این امر جامع مقیم نشدند، خدای ناکرده جزو خاذلین قرار بگیرند .
وی با بیان این که نام فتنه ۱۴۰۱ و حوادث تلخ و ناگوار آن را از لحاظی می‌توان «فتنه ارتجاع» نامید، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند: مرتجع آن کسی است که در سیاست و سبک زندگی، تابع سیاست و سبک زندگی غربی است. در دوران حاکمیّت فاسد و وابستة پهلوی، سبک زندگی غربی در کشور بود، انقلاب آمد آن را پس زد؛ هر کس به آن برگردد مرتجع است، هرکسی که به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی برود، او مرتجع است. نگذارید کشورتان به سمت ارتجاع برود؛ نگذارید ارتجاع در بدنة کشور جاگیر بشود و نفوذ کند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشورمان ابراز داشت: دشمن به ساده‌ترین روش در حال روایت‌سازی حداکثری است و ضعف و بی سندی اطلاعات خود را با تاکتیک «غرق مصنوعی» جبران می‌کند، ترفند روانی رسانه‌ای غرق مصنوعی که به طور ویژه در دستور کار رسانه‌های سعودی و انگلیسی قرار دارد، عبارت است از غرق کردن مخاطب در سیل اخبار جعلی به‌طوری‌که اگر بخواهد هم نتواند همه موارد ادعایی را بررسی کند و در نهایت تسلیم القائات آنان گردد. مثلاً گرداب کشته‌سازی مبتنی بر همین ترفند روانی رسانه‌ای است.
امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به هفته بسیج گفت: این بیان امام راحل رضوان‌الله علیه که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha