جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ در تحلیلی نسبت به موارد طلاق در کشور آمریکا، مشاغلی که بیشترین نرخ طلاق در میان آنها شناسایی شده است، به ترتیب عبارتند از: رقصندگی، شراب فروشی، ماساژوری و کار در قمارخانه. این موضوع نشان دهنده اهمیت خویشتنداری با الگوی مشابه تعالیم پیامبران(ع) در حفظ حریم خانواده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه در خصوص حوادث اخیر بیانه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده در مختصات اخلاقی و دینی، زمینه اصلی شکل گیری جمعیت امیدبخش و حرکت آفرین در اجتماع است. از سوی دیگر آسیب به ارکان اخلاقی و دینی خانواده می تواند آثار زیان باری را بوجود آورد که زمینه ساز ناهنجاری های اجتماعی شود.

از این روی، ستاد راهبردی جمعیت حوزه‌های علمیه، ضمن محکوم کردن اغتشاش های اخیر، تحلیل ها و پیشنهاداتی را در خصوص جنبه های مرتبط با جنسیت، خانواده و جمعیت در این حوادث، تقدیم می کند.

اطمینان داریم دشواریهای پیش روی ملت ایران، زمینه های بیشتری را برای درک عمیق تر و حرکت سریع تر به سوی جامعه تمدن ساز ایران فراهم نماید. با قدم گذاشتن انقلاب اسلامی مردم ایران به گام دوم و ورود به مرحله دولت سازی، دشمنان ملت ایران بیش از پیش احساس خطر کرده، تالش کردند همه ظرفیتهای خود را در قالب طراحی جنگی ترکیبی به میدان آورند.

این موضوع بیشتر از آنکه نشان دهنده امید واهی آنان برای آسیب زدن به انقلاب مردم ایران باشد، نشان دهنده استیصال آنان و نوعی خودتخریبی در میان دشمنان کشور است. از سوی دیگر روشن است تبیین صحیح و دقیق اندیشه انقلاب اسلامی مردم ایران برای عموم جوانان و نوجوانان، می تواند مانع اندک تأثیر همین تلاش های بدخواهان گردد. بنابراین پاسخگویی به گره های ذهنی و ارتقای سطح عقلانیت ملی، می تواند به کاهش فاصله ها و افزایش انسجام اجتماعی کمک کند. پشت کردن عمومی کشورهای غربی به پاسداشت عفاف و تعالیم پیامبران در زمینه پوشش عفیفانه، موجب شکل گیری این سوال در بخشی از جامعه شده است که چه ضرورتی در رعایت حریم محرم و نامحرم وجود دارد؟ تعمق‌های تجربی، جنبه های مختلفی از این ضرورت را شناسایی کرده است. یکی از ضرورتهای مهم در رعایت این حریم ها، مراقبت از هویت زنانه و مردانه است.

حفظ اقتضائات دنیای زنان و دنیای مردان و فهم جنسیت، موجب باقی ماندن تمایل مردان و زنان به سپردن تعهد ازدواج و تشکیل خانواده خواهد شد. در نقطه مقابل، تلاش برای حاکم کردن حداکثری امیال در فضای عمومی و شکستن هنجارهای اخلاقی جامعه موجب می شود شکل گیری خانواده و تداوم آن، با مسئله های اساسی و در نهایت، تزلزل و فروپاشی روبرو شود. مسیری که قطار غرب بر مبنای نوعی میل گرایی دنبال کرده است، در دهه های اخیر به انواع تازهای از خشونت ها و تعرض ها علیه زن و خانواده تبدیل شده است.

هرچند بسیاری آسیب های اخلاقی و اجتماعی در همه کشورها کم و بیش دیده می شود اما می توان آسیب های ناشی از میل‌گرایی را به صورت خاص، از بقیه مسائل متمایز کرد. برای نمونه، در تحلیلی نسبت به موارد طلاق در کشور آمریکا، مشاغلی که بیشترین نرخ طلاق در میان آنها شناسایی شده است، به ترتیب عبارتند از: رقصندگی، شراب فروشی، ماساژوری و کار در قمارخانه. این موضوع نشان دهنده اهمیت خویشتنداری با الگوی مشابه تعالیم پیامبران(ع) در حفظ حریم خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha