جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانش طلب

حوزه/ حجت‌الاسلام دانش‌طلب گفت: نکته کلیدی در خصوص بازگو شدن شعارهای «حقوق بشری» در تریبون‌های تبلیغاتی غرب سنجش «منافع» دولت‌های اروپایی و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار داشت: حقوق بشر ابزار و دستاویزی برای غربی‌ها است که علیه دشمنان خود از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: در هنگام انتخابات نامزدهای پست ریاست جمهوری شعارهای تندی درزمینهٔ دفاع از حقوق بشر یا دموکراسی، در داخل یا خارج از آمریکا، سر می‌دهند اما زمانی که بر سریر قدرت تکیه می‌زنند این «منافع» ملی، حزبی یا فردی آن‌ها است که در اولویت نخست قرار دارد.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو پیش از رسیدن به سکان قدرت سخن از نقض حقوق بشر توسط رژیم سعودی به میان می‌آورند اما به‌محض ورود به کاخ سفید و دریافت نخستین توصیه‌ها در خصوص سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا، نظر خود را در برابر ریاض تعدیل و سیاست «تعامل» را به‌جای «مجازات» انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان ولیعهد خام و جنایتکار سعودی سعی کرده است تا با ایجاد شبکه گسترده در میان رسانه‌ها، گروه‌های لابی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا، جلوی افشای سیستماتیک حقوق بشر در پادشاهی سعودی را بگیرد.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال بن سلمان برای به حاشیه راندن ماجرای قتل جمال خاشقچی میلیاردها دلار در جامعه آمریکا و حزب دموکرات هزینه کرد تا از این طریق از میزان فشار آن‌ها کاسته و از شدت تنش با دولت بایدن بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه عملی دولت بایدن به‌خوبی این نکته را ثابت کرد که دموکرات‌ها یا جمهوری خواهان تنها در مقام شعار به دنبال ترویج اصول دموکراتیک و پیگیری اصول حقوق بشری هستند اما در مقام عمل و سیاست ورزی راهبردی محافظه‌کارانه و مبتنی بر منافع سیاسی- اقتصادی را دنبال می‌کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی اظهار داشت: در نگاه کارمندان وزارت خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران که دارای نهادهای دموکراتیک همچون صندوق انتخابات است ناقض حقوق بشر است اما پادشاهی عربستان که اداره آن زیر نظر یک خانواده است به‌عنوان کشوری پیشرو در مسیر اصلاحات اجتماعی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha