جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت دشمن رسانه آنها می‌باشد و از این طریق هم در حال فتنه گری است و وقتی که پشت این فتنه‌ها را نگاه می‌کنیم آل سعود است که هیچ دموکراسی در آن وجود ندارد و به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود در حالی که در ایران همواره شاهد برگزاری انتخابات مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در نشستی در جمع طلاب خواهر استان کردستان که با موضوع «فتنه‌های آخرالزمانی» برگزار شد، اظهار داشت: خاصیت زندگی انسان این است که مدام مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دلیل اینکه انسان از سوی خداوند مورد امتحان قرار می‌گیرد این است که انسان‌های صادق مشخص شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تأکید کرد: اگر انسان نسبت به فتنه‌ها بصیرت نداشته باشد، آثار و تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

این استاد حوزه بیان داشت: خاصیت فتنه آخرالزمان غربالگری است که باعث می‌شود جبهه حق از جبهه باطل جدا شده و لذا در آخرالزمان باید صف حق از باطل جدا شود و افراد ناخالص در جبهه باطل قرار بگیرند.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: امروز دشمن با نظامی مواجه شده که توانسته است بسیاری از معادلات بین المللی را بهم بریزد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر بیان داشت: وقتی انقلابی مثل ایران شکل می‌گیرد، فوکویاما می‌گوید که در ابتدا نگاه مثبتی به این انقلاب نداشتم و برای دانستن واقعیت‌ها به ایران سفر کردم اما در این سفر اعلام می‌کند که انقلاب ایران یک نظام پست مدرن می‌باشد که بسیاری از معادلات را به هم ریخته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: وزیر خارجه سابق مصر نیز تحلیلی درباره جمهوری اسلامی دارد که بسیار جالب است و همین آیتم‌ها دشمنان ایران را نگران می‌کند، وی می‌گوید ایران در ۲ زمان توانست تا سمت دریای مدیترانه نفوذ پیدا کند و کشورهای زیادی را همراه خود کند، یکی در زمان هخامنشیان و دیگری در زمان انقلاب اسلامی.

وی افزود: همین عوامل باعث شد که دشمن به تکاپو بیفتد که جنگ هشت ساله بارزترین نمونه آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان اینکه در فتنه آخرالزمان بزرگترین حربه‌ای که دشمن از آن استفاده می‌کند قدرت رسانه است، یادآور شد: در رسانه‌های صوتی و تصویری چقدر دشمن علیه ما کار کرده، دفاع مقدس که با دست خالی جنگیدیم فهمیدیم که باید اقتدار نظامی خود را بالا ببریم و اکنون در مباحث نظامی جزو کشورهای برتر جهان هستیم چون باور کرده‌ایم برای حفظ جامعه در برابر دشمن باید اقتدار نظامی خود را بالا ببریم.

مدیر حوزه علمیه کردستان افزود: جنگ نظامی آخرین مرحله عملکرد دشمن است، زیرا دشمن در ابتدا به سراغ رسانه‌ها می‌رود و لذا اگر بخواهیم در مقابل این فتنه‌ها مقاومت از خودمان نشان دهیم باید این نظام از حیث رسانه قوی شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه است، گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت دشمن رسانه آنها می‌باشد و از این طریق هم در حال فتنه گری است و وقتی که پشت این فتنه‌ها را نگاه می‌کنیم آل سعود است که هیچ دموکراسی در آن وجود ندارد و به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود در حالی که در ایران همواره شاهد برگزاری انتخابات مختلف هستیم با این حال معاندان به دنبال استحاله اذهان مردم هستند.

وی افزود: باید در خصوص رسانه خودمان را تقویت کنیم و مجهز شویم، سواد رسانه را یاد بگیریم و اگر این کار را انجام ندهیم خودمان نیز آسیب خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار داشت: در این فتنه رسانه‌ای حتی جبهه خودمان نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و تصور می‌کردند که این انقلاب از دست رفته و برخی از افرادی که تا دیروز پشت انقلاب بودند، امروز تلاش می‌کنند تا آنجایی که معیشت شان به خطر نیفتد پشت این نظام باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه، ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه دشمن با هر حربه‌ و حرکتی نسبت به انقلاب تعرض کرده، اما به فضل الهی این انقلاب حرکت خود به سمت جلو را انجام می‌دهد تا به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: بیش از ۴۰ شبکه ماهواره‌ای برای مردم کردستان برنامه پخش می‌کنند تا اذهان عمومی را مدیریت کنند و متاسفانه در برخی از جاها توانسته‌اند که هویت ایرانی بودن را از برخی‌ها بگیرند.

وی با انتقاد از موضع برخی از ماموستایان کردستان در اغتشاشات اخیر، عنوان کرد: برخی از ماموستایان که تا دیروز مورد توجه نبودند و جایگاهی در بین مردم نداشتند، با انتشار بیانیه‌هایی موضع خود را عملا اعلام کردند و بی‌شک اگر مشکلی برای این انقلاب رخ می‌داد، خودشان نیز گرفتار می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: در فتنه‌های آخرالزمان یکی از مسایلی که نقش پررنگی دارد، رسانه است و لذا امروز باید به دنبال راهکار عبور از این فتنه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد از این فتنه‌های آخرالزمانی نجات یابد، باید تحت تأثیر دشمن قرار نگیرد، مطرح کرد: برای حضور در جبهه حق در گام اول نباید فرد ارتباطش با خدا را قطع کند و با صبر در مقابل دشمنان، ارتباط خود را با امام زمان(ع) حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha