جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه

حوزه/ جمعی از استادان و پژوهشگران حوزه علمیه در حمایت و بیعت با مقام معظم رهبری، محکومیت اغتشاشات اخیر بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از استادان و پژوهشگران حوزه علمیه درباره آشوب‌های اخیر بیانیه ای صادر کردند که متن آن به همراه اسامی امضاء کنندگان به این شرح است:

متن کامل و اسامی امضا کنندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل (آل عمران/۱۷۳)

ملت سرافراز و قهرمان ایران بی شک انقلاب عظیم اسلامی یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ معاصر جهان تلقی می شود که راه تازه ای را در پیشروی تمامی ملل آزاده جهان گشوده است.

عزت و عظمت و استقلال و اقتداری که در پرتو این انقلاب برای ایران اسلامی حاصل شده خشم و کینه استکبار را در پی داشته است. اینک که سلطه جویان غربی و در رأس آنها امریکای جهانخوار و صهیونیسم بین الملل و ارتجاع منطقه با اتحاد شوم خود تمام توان نرم افزاری و سخت افزاری خود را به هدف درهم شکستن اقتدار ایران و جلوگیری از الگو شدن نظام نوین اسلامی در برابر نظام لیبرال دموکراسی غرب به میدان آورده و سران کفر و شرک همه به صف شده‌اند و تروریست‌ها و آدمکشان را نیز به خدمت گرفته اند، حفظ وحدت و انسجام ملی و دفاع از تمامیت سرزمینی کشور بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

به رغم مشکلات اقتصادی موجود - که حاصل تحریم ظالمانه و سوء تدبیر برخی مسئولین به ویژه در برخی دوره‌ها است- مردم صبور ما به خوبی تفاوت میان اعتراض و اغتشاش و آشوب را می شناسند. امروز هیچ کس نیست که دل در گرو اسلام و ایران عزیز داشته باشد و نسبت به آشوب و فتنه ای که دشمن به پا کرده و یکپارچگی و امنیت ملت و نقطۀ امید کشور؛ رهبر فرزانه و حکیم امت اسلامی را هدف گرفته، نگران نباشد. با کمال تأسف در چنین شرایطی برخی اشخاص و جریانها با زمان ناشناسی بر آتش این فتنه می دمند و دانسته یا ندانسته همزبان با دشمنان شناسنامه دار ایران با چشم پوشی ازجنایت های آشکار اغتشا شگران و آدمکشان و نادیده انگاری مماشات فراوان نظام اسلامی با آشوبگران؛ بر تداوم فتنه صحه می گذارند.

اینک پس از دو ماه ازاین ماجرای شوم، اهداف آمران و عاملان این حوادث عیان شده و حجت بر همگان تمام گشته است. آمریکا و اسرائیل وهمدستانشان آشکارا فروپا شی و درهم شکستن اقتدار و نابودی هویت این ملت و تجزیه کشور را نشانه گرفته اند.صف بندی های صحنه کاملا آشکار است؛ از یکسو دشمنان قسم خورده دین و کشور و ملت و از سوی دیگر نظام و ملت مظلوم و مقتدر ایران اسلامی در برابر هم قرار گرفته اند.

در چنین شرایطی مسئولیت دینی و ملی و مردمی همه گروه ها؛ به ویژه فرهیختگان علمی و فرهنگی و همه جریانهای سیاسی اقتضاء می کند که با فهم عمیق مسائل و کنارگذاشتن اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها به مصالح اصلی کشور و نظام بیندیشند و یکدل و یکصدا همگان را از خطرهای پیشرو و طراحی شوم دشمن آگاه کنند.

گره گشای دائمی مشکلات این کشور همواره حضور حماسی و آگاهانه و معجزه گونه مردم بوده است که چون کوهی استوار در برابر طوفانها ایستاده و از هویت و کیان این سرزمین دفاع کرده اند. امروز هم این ملت خداجوهمچون گذشته،با پایداری و پایمردی در کنار رهبر بزرگ و فرزانه خود درمیدان حاضرند و از مسئولان امور تقاضا دارند که با عوامل اصلی این فتنه انگیزی و کشتن بیگناهان و آتش زدن مساجد و قرآنها و بی حرمتی به مراکز علمی و دینی با قاطعیت برخورد و بساط این فتنه را جمع کنند.

در پایان به دشمنان این ملت هم هشدار می دهیم که به رغم همه توطئه های شما این ملت با فرهنگ و دین باور و انقلابی با یاری خدای بزرگ بر همه مشکلات پیروز خواهد شد و مجالی به کفتارها و روبهان نمی دهد که مهد دلیران و فرزانگان و سرزمین شیران و شجاعان را جولانگاه خود قرار دهند. راه نفوذ امریکای جهان خوار و غارتگری آن از ایران اسلامی برای همیشه بسته شده و این ملت هرگز تسلط شما بر ثروت و نوامیس این مملکت را نخواهد پذیرفت و با توکل بر امداد و نصرت خداوند و استمداد از اولیای الهی و با پیروی از رهبر الهی و استوار خود؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دام عزه، تهدیدهای بدخواهان را به فرصت بدل خواهد نمود و بر مشکلات فایق خواهد آمد و طعم تلخ هزیمت را به همه معاندان خواهد چشاند.

و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین (آل عمران/۵۴)

والسلام علی عبادالله الصالحین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    اسامی ندارد؟