جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس سیاسی گفت: اگر در جنگ شناختی که نسل امروز با بمباران اطلاعات و خبرها روبرو است، روایت صحیح صورت نگیرد، دشمن برای ما روایت سازی می کند و در این روایت گری دروغین، روح و روان افراد درگیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، مسعود رضایی، کارشناس سیاسی در نشست طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس با موضوع "چگونگی تشخیص شبهه از سؤال و نحوه پاسخ گویی به آن" بیان کرد: آرام و بی صدا بودن، اثر گذاری تدریجی و نداشتن درک درست از واقعیت، از ویژگی های نفوذ فرهنگی دشمن است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ، سیاست و اقتصاد، از پروژه های نفوذ دشمن است؛ امروز هدف دشمن در جنگ شناختی نشان دادن ایران ضعیف و ناتوان به جای ایران قوی در فضای مجازی است و برای رسیدن به این هدف، از نفوذ به خصوص در زمینه فرهنگ استفاده می کند.

رضایی تصریح کرد: اصل پله دوم یعنی روایت سازی بر طبق آنچه که دشمن می خواهد، بنابراین اگر در جنگ شناختی که نسل امروز با بمباران اطلاعات و خبرها روبرو است، روایت صحیح صورت نگیرد، دشمن برای ما روایت سازی می کند و در این روایت گری دروغین، روح و روان افراد درگیر می شود.

وی افزود: یکی از راهکارها در تقویت شبهه، شایعه سازی است؛ از آنجایی که شاکله اصلی شایعه را خبر، راوی و مخاطب تشکیل می دهد، آنچه که به صورت دائم در شایعه تغییر می کند، راوی می باشد، شناخت منبع اصلی خبر، شناخت راوی، معتبر بودن راوی، مستند خبر، مکان و زمان آن از جمله عوامل شناخت شایعه می باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به سخن امام علی (علیه السلام) که شبهه را از آن جهت شبهه گویند که شبیه حق است، اظهار کرد: یکی از راه هایی که می توان از آسیب شبهه در امان ماند، افزایش بصیرت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha