شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدرس حوزه علمیه گفت: نسل دهه هشتادی مواجه هستیم که گذشته را ندیده و در معرض هجمه های تبلیغاتی دشمن دچار تردید و حتی انکار پیشرفت های کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید حمید مطهری در دومین پیش نشست علمی و پژوهشی با محوریت "جهاد تبیین، چیستی و چرایی و نقش آفرینان" در جمع اساتید، کادر، طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) چالوس و جمع مجازی مدارس علمیه خواهران، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد فریضه اصلی است و در یک فریضه واجب و قطعی، نباید درنگ کرد.

وی بعد از بیان صورت کلی جهاد تبیین، نقش اساسی آن و معنای لغوی و اصطلاحی واژه جهاد، اظهار کرد: جهاد نوعی تلاش و روشنگری در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

حجت الاسلام مطهری در ادامه بیان کرد: تبیین، موضوع جدیدی نیست، اسلام همواره به آن تاکید فراوانی دارد، در حال حاضر با نسل دهه هشتادی مواجه هستیم که گذشته را ندیده و در معرض هجمه های تبلیغاتی دشمن دچار تردید و حتی انکار پیشرفت های کشور شده است؛ امروز زمان آن است که نقش آفرینان وارد عرصه شوند و کسانی که دست به قلم و پژوهشگرند، تبیین گری کنند.

وی ادامه داد: هدف جنگ نرم امروز، افکار و اعتقادات جوانان است؛ در جنگ ترکیبی، هدف دشمنان، بنا برنقشه های بر باد رفته شان، حجاب و آزادی زنان نیست، بلکه اختلاف افکنی بین نژادهای ایرانی (کرد، ترک، عرب، فارس) و در نهایت تجزیه ایران است.

حجت الاسلام مطهری نقش آفرینی حوزه را در جهاد تبیین مهم و وارد شدن حوزه و طلاب در این عرصه را ضروری و واجب دانست و تصریح کرد: حوزه ها باید با تمام قوا، از طریق سخنرانی، پژوهش و رسانه های مجازی و... وارد شوند و به روشنگری بپردازند، البته این وظیفه ی دینی و شرعی همه ی مردم است که وارد این جهاد بشوند، چرا که دشمن سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha