شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره توانمندسازی در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شهرستان شادگان گفت: در روایات اهل بیت (ع) آمده است که خداوند متعال هدایت های خاصی برای انسان ها در زندگی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، دوره توانمندسازی و مهارت افزایی تربیتی با موضوع «نقش و آثار هدایت های خاص خداوند متعال در زندگی» به مناسبت هفته بسیج در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان برگزار شد.

در این دوره، خانم آلبولافی مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شادگان با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت (ع) آمده است که خداوند متعال هدایت های خاصی برای انسان ها در زندگی قرار داده است، اظهار کرد: اولین مصداق هدایت خاص برای انسان ها اینکه سخنان معروف را از منکر بشناسند و خوب و بد را تشخیص بدهند. هر انسانی به واسطه استعداد بالای پذیرش اسلام می‌تواند معروف را از منکر تشخیص دهد و به میزان پذیرش اسلام می تواند حق را از باطل تشخیص دهید.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شادگان افزود: گاهی تقوا، تقوای ضعیف است، گاهی شخص ایمان ندارد و گاهی علم ندارد که برای او نورانیت و تقوا ایجاد کند.

خانم آلبولافی با بیان اینکه انسان به واسطه فهم دقیق دین و باور آن می تواند معروف را از باطل تشخیص دهد، عنوان کرد: دین در اصطلاح شناخت خداوند متعال به عنوان آفریننده جهان، انسان و برنامه زندگی که در آن بایدها و نبایدها وجود دارد، تعریف شده است.

وی با تأکید براینکه انسان از طریق فهم دین و باور آن به تشخیص حق از باطل می‌رسد، ادامه داد: شیفتگی به مکتب تشیع سومین مصداق هدایت انسان خاص انسان است؛ در نتیجه انسان از صمیم دلش حق را دریافته و گفتار و رفتار آیینه این دریافت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha