شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1056581
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
عباس محمد حسنی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی امور دینی در ارتش ۴۰ سال فاقد مسجد در حوزه مرکزی خود بود و همین امر باعث شد به فکر احداث مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش بیفتیم و این اقدام احداث مرکز بصیرت و مسجد جامع از اقدامات شایسته و پربرکت در مجموعه ارتش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌‎الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آئین افتتاح مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س)، روز نیروی دریایی ارتش و هفته بسیج گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی امور دینی در ارتش ۴۰ سال فاقد مسجد در حوزه مرکزی خود بود.

وی افزود: مکانی که قرار است انسان در آن با خداوند و معبود خود خلوت کند باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشد و مدت‌ها این سوال مطرح بود که چرا سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فاقد مسجد است. همین امر باعث شد اقدام به احداث یک مسجد کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در همین راستا، نامه‌ای به فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) نوشتیم و کسب اجازه کردیم و ایشان دستور دادند برای ساخت مسجد یا یک مرکز بصیرت مختار هستید. ما بر اساس این دستور تصمیم گرفتیم کاری کنیم که هر دو خواسته ایشان برآورده شود و به همین دلیل مقرر شد مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش را احداث کنیم و و این اقدام احداث مرکز بصیرت و مسجد جامع از اقدامات شایسته و پربرکت در مجموعه ارتش محسوب می‍ شود.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی خاطرنشان کرد: برای ساخت مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از تمامی نهادها و سازمان‌های مربوطه مجوزات لازم دریافت شده و در راه احداث این مرکز نیز از حمایت‌های ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت رئیسه ارتش نیز برخوردار شدیم.

در ادامه امیر سرتیپ دوم خرسندی، معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی هوایی ارتش به عنوان ناظر و مجری اصلی پروژه با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش اظهار داشت: ۱۵ هزار متر مکعب گودبرداری این مجموعه توسط خودمان و بدون صرف یک ریال هزینه انجام شد. در فروردین ماه ۱۴۰۰ کارهای اجرایی آغاز شد و بدون اینکه خسارتی به زیرساخت‌ها وارد شود گودبرداری به پایان رسید.

وی ادامه داد: این مرکز دارای ۴ هزار متر مربع زیربنا و نقشه آن الهام گرفته از معماری ایرانی اسلامی است. در این مسجد ستون‌های کمی به کار گرفته شده و ما سیستم سقف سازه‌ای کانتراس را که طرحی تقریبا جدید است مورد استفاده قرار دادیم. در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که کارهای عمرانی به پایان رسید و تجهیز این مرکز آغاز شد. جداسازی محیط مرکز بصیرت و مسجد جامع از محوطه اداری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز از جمله اقدامات مهم این پروژه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha