یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
image-20221129132500-1.png

حوزه/ استاد حوزه علمیه از علم و قدرت الهی به عنوان تنها را نجات بشر نام برد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که تنها علم و قدرت الهی بر همه چیز احاطه دارد، انسان برای داشتن زندگی و حیات زیبا باید قدر عبودیت خداوند متعال را دانسته و در این راه بکوشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فروغی در درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه حجتیه از ذهنیت در زندگی به عنوان آفت انسان برای رسیدن به سعادت نام برد و گفت: اگر وحی نباشد انسان به ذهن زدگی دچار می شود و در قالب ذهن اسیر می‌ شود.

وی با بیان اینکه انسان باید به آسمان متصل شود تا به سعادت برسد گفت: خداوند متعال، هفت آسمان و زمین را خلق کرد تا با وحی از بالا به پایین، حقیقت، به امر خداوند متعال به زمین نازل شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه نظام تکوین با امر خداوند متعال اداره می شود، ابراز داشت: وقتی دستورات عبودی به زندگی انسان وارد می شود، انسانی که زندگی و حیاتش بند در خاک است، هیچگاه اسیر خاک نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با بیان اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) از قافله ای هستند که دلهایشان آسمانی است، با اینکه جسمشان خاکی است، گفت: آنچه مهم است داشتن دل آسمانی است، چرا که در این صورت جسم برای آسمان کار می کند و رابطه انسان با خداوند متعال برقرار می شود که در این صورت مراتب کمال وی نیز طی می شود.

وی در ادامه سخنان خود از علم و قدرت الهی به عنوان تنها را نجات بشر نام برد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که تنها علم و قدرت الهی بر همه چیز احاطه دارد، انسان برای داشتن زندگی و حیات زیبا باید قدر عبودیت خداوند متعال را دانسته و در این راه بکوشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha