جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست بصیرتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جهاد تبیین برای طلبه‌ها یک تکلیف و وظیفه است؛ از خانواده، دوستان و افرادی که حرف شما را گوش می‌دهند شروع کرده و اثرگذار باشید، البته باید اطلاعات داشته و سطح علمی و معرفتی خود را افزایش دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در نشست بصیرتی که از سوی مؤسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور طلاب سطح ۲، سه و چهار این مؤسسه برگزار شد، با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای‌(مدظله‌العالی) مبنی بر «برگزاری کرسی آزاداندیشی» بر گفت‌وگو و استمرار جلسات پرسش و پاسخ تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «جهاد تبیین چیست و طلاب چگونه می‌توانند جهاد تبیین داشته باشند؟»، افزود: از اوایل پیروزی انقلاب ماهیت و هویّت انقلاب چنان بود که دشمنی‌ها پیش‌بینی می‌شد، مانند زمان انبیاء(علیهم‌السلام) که عده‌ای در مقابل دعوت آنان موضع گرفته و به مخالفت پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: جنگ امروز دشمن، جنگ ترکیبی است؛ بطوری که در سطح جهان بدنبال لکه دار و از بین بردن نظام اسلامی هستند.

آیت‌الله نورمفیدی، جهاد تبیین را یک مسأله بسیار مهم و کار فرهنگی برشمرد و گفت: جهاد تبیین به دلیل ظرافت و دقتی که دارد با کارهای دیگر متفاوت است؛ لذا باید هوشیارانه، آگاهانه و با اعتقاد به نظام مقدس اسلامی وارد میدان شده، مخاطب را بشناسیم و در حد مخاطب با او حرف بزنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر که «وظیفه طلاب در برخورد با حوادث اخیر کشور چیست؟»، بیان کرد: مهمترین وظیفه شما جهاد تبیین است؛ چنانچه جهاد تبیین برای شما یک تکلیف و وظیفه است؛ از خانواده، دوستان و افرادی که حرف شما را گوش می‌دهند شروع کرده و اثرگذار باشید، البته باید اطلاعات داشته و سطح علمی و معرفتی خود را افزایش دهید.

امام جمعه گرگان ادامه داد: با ارشاد و راهنمایی با معترضین برخورد کرده و آنان را به درستی توجیه کنید، جدای از افرادی که ریشه این اغتشاشات بوده و نظام باید با قاطعیت با آنان برخورد کرده و آنان را به اشد مجازات برساند، نسبت به بقیه باید با پختگی، عقلانیت، سعه صدر و صبر و حوصله به جهاد تبیین پرداخت؛ بنابراین، جهاد تبیین وظیفه همه آنهایی است که امروز می توانند وارد این عرصه شوند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به این مطلب که «کشور ایران توانسته قدرت دفاعی خود را به حدی برساند که امروز همه کشورها از جمله آمریکا از ایران وحشت دارند»، ادامه داد: اگر استعمارگران روزی بخواهند علیه ایران و این نظام کاری انجام دهند، تمام مراکز نظامی آنان را در منطقه از بین خواهیم برد.

وی در بحث از «بی حجابی کنونی و وظیفه طلاب در امر به معروف و نهی از منکر»، تصریح کرد: امر به معروف و نهی‌ازمنکر یک شأن ویژه و خاصی دارد و کار هر شخصی نیست، بدین معنا که باید شرایط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فراهم باشد، چنانچه امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یجب أن یکون قویا مطاعا عالما بالمعروف من المنکر».

عضو خبرگان رهبری، با استناد به آیه ۷۱ سوره توبه که می‌فرماید: «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بر همه مردان و زنان با ایمان واجب است»، توضیح داد: این وجوب زمانی صادق است که شرایط پذیرش فراهم و معروف و منکر مشخص و احتمال تاثیر داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تأثیر عکس بدنبال داشته باشد.

آیت‌الله نورمفیدی توصیه کرد: برای نهادینه کردن معروف و منکر در جامعه ابتدا باید از مدارس ابتدایی شروع کرد به نحوی که حقیقت و اصل حجاب را برای معلمین، دبیران، آموزگاران و دختران تبیین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha