چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیران مدارس خواهر خراسان رضوی

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: از ابتدای انقلاب تفکر حضرت امام خمینی(ره) به زن هویت بخشید و آزادی را ترجمه کرد که زندگی بهتری برای زنان را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، راضیه هاشمی صبح امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خواهران به تعبیر رهبر انقلاب پدیده مبارک و حادثه ای پرمعناست که بعد از انقلاب اسلامی وارد شرایط جدیدی شده است.

وی با بیان اینکه سابقه حوزه علمیه خواهران از زمان وجود حضرت زهرا(س) است که بانوان آن روزها تا به امروز به ایشان در مبانی معرفتی و دینی تأسی می کنند، تصریح کرد: فعالیت مدارس علمیه خواهران خراسان از زمان پیش از انقلاب با حضور عالمان و فرزانگان در این راه استمرار و تداوم پیدا کرده است.

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آموزه ها و معارف ناب اسلامی تا به امروز، در طول تاریخ انقلاب، در مدارس علمیه جریان و تداوم یافته، گفت: آنچه امروز اهمیت حوزه های علمیه خواهران را دوچندان می کند، ورود عالمانه طلاب به جریان بصیرت افزایی و مسائلی مثل اغتشاشات دو ماهه اخیر است که اگر خواهران طلبه حضور مبارک و مؤثری در این زمینه داشته باشند می توانند بخش ویژه ای از نیازها را رفع کنند.

وی با بیان اینکه شعار زن، زندگی، آزادی در اصل، شعار انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: از ابتدای انقلاب تفکر حضرت امام خمینی(ره) به زن هویت بخشید و آزادی را ترجمه کرد که زندگی بهتری برای زنان را رقم زد، اما امروز متأسفانه عده ای از این شعار سوء استفاده کردند.

هاشمی تأکید کرد: برخی با جهالت و ناآگاهی اغتشاشاتی را رقم زدند که اگر حوزه ها تلاش ویژه ای کنند، می توانند جلوی گسترش اعتراضات و اشتباهات گرفته شود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید همه تلاش خود را معطوف به مراقبت از جریان انقلاب در اغتشاشات نمایند، بیان کرد: امیدواریم مدارس و طلاب خواهران در راه رفع شبهات نسل جوان کوشا باشند.

همچنین در ادامه این جلسه هریک از مدیران مدارس علمیه خواهران به بیان نظرات خود پرداخته و دغدغه های خود را با مدیر حوزه علمیه خراسان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha