سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام شهبازی

حوزه/ دوره روش نوین تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام امیرحسین شهبازی صبح امروز در دوره روش تدریس نوین اساتید که با شرکت مدیران، اساتید و معاونان آموزش مدارس علمیه خمینی شهر و کوشک در اردوگاه سردار کاظمی برگزار شد، ابتدا سرفصل های تدریس را شامل الگوهای فعال و غیر فعال، الگوی یاران در یادگیری، الگوی قضاوت عملکرد و ظرافت های معلمی بیان کرد.

وی در توضیح الگوهای فعال بیان کرد: در این الگو دانش پژوه در فهم‌ محتوا فعال است و معلم راهنمای او است. الگوهای فعال به سه دسته ی موضوع محور، مسئله محور و متن محور تقسیم می شوند و الگوهای غیر فعال، که معلم فعال است و دانش پژوه منفعل و پذیرنده است و این الگو در سخنرانی و تدریس به روش توضیحی انجام می شود.

حجت الاسلام شهبازی مراحل الگوی یاران در یادگیری را شامل طرح سوال، گروه بندی، نوشتن فردی و در نهایت نتیجه گیری، ارائه توسط گروه، نقل و تحلیل ارائه ها و ارائه پاسخ درست بیان کرد.

وی مراحل الگوی قضاوت عملکردی را شامل گروه بندی سه تا پنج نفره، تعیین و مشخص کردن یک فعالیت عملی مانند وضو، انجام فعالیت عملی توسط هر یک از فراگیران در گروه، قضاوت اعضای دیگر گروه ها در مورد عمل انجام شده، ضبط فعالیت عملی، ارائه فعالیت مشخص شده توسط رابط گروه ها و ارزیابی و قضاوت کل کلاس از فرد انجام دهنده عنوان کرد.

استاد حوزه یکی از ظرافت های معلمی را شروع تدریس با طرح سؤال و درگیر نمودن ذهن دانش پژوه عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha