جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزه باید راهبر فکر و فرهنگ جامعه و دنیا باشد و پاسخگوی دنیای امروز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به حرکت حوزه در چند سال اخیر گفت:حوزه باید راهبر فکر و فرهنگ جامعه و دنیا باشد که در این زمینه تغییراتی در کتب درسی طلاب در سطح یک و سطوح عالی انجام شده و طلاب باید با ارزشهای انقلاب اسلامی آشنا شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حوزه باید پاسخگوی دنیای امروزی باشد و شبکه های تبلیغی باید نسبت به قبل تغییراتی کنند و به شکل وسیع‌تر و جدّی تر توسعه پیدا کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: در این سال‌ها مبنای حرکت بر قواعدی از جمله آسیب شناسی نهاد حوزه و روحانیت، دسته بندی بعضی از مطالبات مقام معظم رهبری، جمع آوری ایده ها و طرح ها و استفاده از تجارب نهادهای مختلف در چند دهه تنظیم شده است.

وی در بیان اقدامات انجام شده در این راستا تصریح کرد: قدم‌های اساسی در این زمینه برداشته شده که می‌توان به نهایی شدن اسناد راهبردی و کلان حوزه که سند راهنمای چشم انداز است اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه به طرح آمایش اشاره و مطرح کرد: یکی از طرح‌ها، طرح آمایش بود که در این طرح ارتباط و رسالت از عمومی و مردمی تا نهادی و دستگاهی مشخص شد.

آیت الله اعرافی اضافه‌ کرد: طرح دیگر طرحی است که براساس آن وارد تدوین برنامه با هر نهادی شدیم و دبیرخانه مشترک و برنامه مشترک پنج ساله ایجاد شده است، که نیاز به ایجاد رشته و گرایش است.

آیت الله اعرافی با بیان اهمیت آموزش ها و مهارت برای طلاب گفت: برای طلاب سطح یک ۲۰ مهارت تعریف شده که لازم است آموزش ببینند.

وی طرح دیگر را موازنه خروجی و ماندگاری هدفمند برشمرد و تصریح کرد: دو سیاست متوازن دیگر طرح سند چشم انداز است که در آن خروجی و ماندگاری طلاب هدفمند شده، در این طرح اشتغال دو هزار از طلاب خواهر و برادر برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: طلبه باید بعد از چند سال بداند چه کاره است و طلابی که قصد ادامه و ماندگاری هم دارند باید شناسایی و پشتیبانی شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: طلابی که در طرح امین مشغول بودند به میزان ۲۰ هزار نفر رسیدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر از طلاب خواهر هستند.

وی با بیان لزوم ایجاد مسجد تراز اسلامی خاطر نشان کرد: لازم است در جامعه مساجد تراز اسلامی تأسیس شوند و مسجد نهاد فرهنگی تام و کامل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha