سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه گیلان

حوزه/ خانم فلاح گفت: دوره‌های ضمن خدمت در دو بخش حضوری و غیرحضوری دنبال می‌شود؛ بخش غیرحضوری در قالب آموزش مجازی توسط اداره آموزش کارکنان مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور درحال اجراست که تاکنون تعداد زیادی از سرفصل‌های عمومی و تخصصی آن اجرا شده است و بخش حضوری آموزش کارکنان منطبق با نیازهای اقتضایی استان‌ها توسط ادارات ساماندهی و نظارت پیشنهاد، تصویب و اجرا می‌شود.

خانم لیلا فلاح رییس اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت از برگزاری دوره‌های حضوری ضمن خدمت کارکنان مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: پرورش سرمایه‌های انسانیِ پیشرو و خلاق، تاثیر بی‌بدیلی در بهبود عملکرد دستگاه‌ها و تحقق اهداف و سیاست‌های آن دارد و توجه به ارتقای سطح کیفی و کمی عملکرد منابع انسانی در هر سازمانی به رشد و بالندگی آن کمک می‌کند لذا برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در توانمندسازی و ارتقای سطح دانشی و مهارتی کارکنان در راستای افزایش شایستگی‌های عمومی و تخصصی با نگاه به‌ تحولات فزاینده دانش و اطلاعات در عصر حاضر از ضرورت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه نیز از این موضوع مستثنی نبوده و با توجه به رویکرد جدید و جدی مدیران ارشد در ارتقای کیفی عملکردها برگزاری دوره‌های ضمن‌خدمت در دستور کار ویژه این نهاد مبارک قرار گرفته است.

فلاح ادامه داد: دوره‌های ضمن خدمت در دو بخش حضوری و غیرحضوری دنبال می‌شود؛ بخش غیرحضوری در قالب آموزش مجازی توسط اداره آموزش کارکنان مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور درحال اجراست که تاکنون تعداد زیادی از سرفصل‌های عمومی و تخصصی آن اجرا شده است و بخش حضوری آموزش کارکنان منطبق با نیازهای اقتضایی استان‌ها توسط ادارات ساماندهی و نظارت پیشنهاد، تصویب و اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به‌ این‌که در دو سال اخیر حدود بیست همکار جدید به مجموعه مدارس علمیه استان پیوستند، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در استان از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع موجب شد سرفصل‌های موردنیاز ضمن خدمت، در برنامه و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ قرار گیرد.

رئیس اداره ساماندهی و نظارت گیلان تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشنهادی ۱۴۰۱، سه سرفصل از برنامه‌های پیشنهادی (آموزش خبرنویسی، دوره مقدماتی گزارش‌نویسی و آموزش‌های ویژه شوراهای انضباطی مدارس) در استان به‌صورت حضوری اجراشده و برگزاری دوره‌های تکمیلی آن در دستور کار است.

فلاح در پایان افزود: دوره‌های آموزشی طرح‌نویسی، بایسته‌های کارسازمانی و اخلاق تشکیلاتی، مدیریت، رهبری و حل مساله و مکاتبات اداری از دیگر دوره‌های پیش‌بینی‌شده در سال جاری است که به حول قوه الهی تا اسفند ۱۴۰۱ اجرایی می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha