پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد محسن قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور مصداق آیه «الذین ان مکناهم فی الارض» را مسئولین دستگاه های اجرایی عنوان کرد و خواستار اختصاص خط ویژه به نماز آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران، با حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این جلسه که با حضور قائم مقام و جمعی از مدیران و معاونین ستاد اقامه نماز برگزار شد، اصل اولیه در اجرای برنامه ها را انگیزه عنوان کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم راهش را پیدا خواهیم کرد و اگر نخواهیم انجام دهیم بهانه اش را پیدا خواهیم کرد.

استاد قرائتی با بیان اینکه مسئولین اگر انگیزه قوی داشته باشند کار و فعالیت صورت می گیرد، گفت: اگر اراده باشد کارها انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت و امکانات در استانداری تهران و وجود انگیزه کافی، خواستار پیگیری و اجرای برنامه های نماز در کوتاه مدت و بلند مدت شد.

وی تأکید کرد: در اجرای فعالیتهای حوزه دین، ارزان ترین کارها مهم است که در دسترس باشد و واجب باشد. در روایت داریم که اگر نافله ای ضرر به واجب میزند از اقامه نافله پرهیز کن، لذا تلاش شود کاری که مربوط به نسل نو و ماندگار هست انجام شود.

مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود، وجود آسیب ها و آشوب های اجتماعی را نشانگر عدم رسیدگی به نسل نو عنوان کرد و گفت: امام جمعه علاوه بر توجه به خطبه های نماز جمعه باید به نسل نو نیز توجه کنند.

وی با اشاره به آیه ۵۶ سوره احزاب گفت: خداوند وقتی فرمان به صلوات می دهد اول از خود شروع می کند و بعد ملائکه و بعد به کسانی که ایمان آوردند امر به صلوات می کند لذا مدیران با حضور در نماز جماعت موجب حضور معاونین در نماز خواهد شد و در کنار آن حضور کارمندان در نماز را به همراه دارد.

استاد قرائتی خاطرنشان کرد: برای امر نماز خود مسئول نماز باشید و مسئولیت آن را واگذار نکنید و به فرموده مقام معظم رهبری بالاترین مقام اجرایی باید مسئول نماز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: مصداق آیه «مکناهم فی الارض» مسئولین دستگاه های اجرایی هستند، ترتیبی اتخاذ شود تشکیل شورای اقامه نماز استان و شهرستان های استان تهران بر اساس دستورالعمل ابلاغی مشترک که با دو امضای وزیر کشور و رئیس ستاد اقامه نماز انجام شده است در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر پیگیری و اختصاص خط ویژه به نماز آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان گفت: توجه خاص به اقامه نماز آموزش و پرورش و مدارس استان از طریق صدور مجوز جهت اقامه نماز جماعت در مدارس توسط روحانیون شاغل در ادارات دولتی و کمک به تامین منابع برای ایاب و ذهاب امامان جماعت مدارس دولتی ضروری است.

معلم و مفسر قرآن کریم خواستار توجه ویژه ائمه جمعه به نسل نو و نماز جماعت مدارس با استفاده از حسینیه ها، مدارس در جهت ارتباط موثر با نسل نو شد.

صدور حکم مشاور برای مدیر ستاد اقامه نماز جهت پیشبرد امور نماز در سطح استان تهران، کمک به تامین و تخصیص زمین جهت احداث مسجد و نماز ها و مناطق متراکم و مهاجرت پذیر بر اساس طرح آمایش سرزمین در استان تهران و مساعدت در ساخت و ساز آنها با توجه به آسیب زایی و مشکلات فرهنگی موجود و ساماندهی و رسیدگی به امور اقامه نماز در مجامع و مراکز کارگری سطح استان از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس ستاد اقامه نماز بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان تدوین سند برنامه راهبردی برنامه پنج‌ساله ستاد اقامه نماز استان از طریق سازمان مدیریت برنامه ریزی بر اساس سند تحول اقامه نماز به افق بیست ساله، نظارت بر فعالیت های ستاد اقامه نماز ادارات کل استان و ارزیابی و قدردانی از چهره های فعال و توانمند در امر نماز و اهتمام در تشکیل جلسه دانش افزایی و توجیهی و آموزشی برای مدیران و کارکنان و ائمه جماعت را خواستار شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در پایان جلسه ضمن قدردانی از تلاشهای مجاهدانه استاد قرائتی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآن و نماز، در خصوص پیگیری امور نماز از طریق دستگاه های اجرایی دارای منابع، اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha