جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1057885
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
آستانه

حوزه/ همزمان با روز دانشجو کرسی آزاد اندیشی پاسخ به شبهات با عنوان «جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا(س)» در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در کرسی آزاد اندیشی پاسخ به شبهات با عنوان «جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا(س)» که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه برگزارشد خانم خدیجه قربانی استاد این مدرسه مختصری از زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) را بیان کرد و گفت: ما به عنوان ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) وظیفه داریم که با شرایط پیش آمده نسبت به روشنگری و جهاد تبیین اقدام کنیم.

در ادامه خانم سعیده ایزدپناه استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت : حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم، در حقیقت کار حضرت زینب سلام الله علیها امتداد جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که در یک مقطع بی نظیر انجام شد که یک پیچ تاریخی است و جریان نبوت به امامت منتقل می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: در موقعیتی که امت اسلامی در انحرافی فوق‌العاده فرو رفته و رهبری جامعه از خط امامت منحرف گشته و جریانی فاسد و باطل، هزاران مشکل در جامعه‌ی اسلامی ایجاد می‌کند، حضرت فاطمه زهرا (س)نه‌تنها سکوت نکرد، بلکه دست به جهاد زد. ایشان با «جهاد تبیین» به میدان آمد.

ایزدپناه تصریح کرد: جهاد تبیین حضرت هم با اشک بود و هم با کلام بود .

وی در ادامه با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهاد تبیین، در ارتباط با وظیفه‌ی امروز افراد بیان کرد: جهاد تبیین بر همه‌ی افراد دارای تریبون و کسانی که توانایی تأثیرگذاری در این فضا را دارند واجب است. رهبر انقلاب در پنجم مهرماه فرمودند «امروز باید همه‌ی ما در میدان تبیین حرکت کنیم»؛ یعنی میدانی که صدیقه‌ی اطهر تا لحظه‌ی آخر عمرشان در آن حرکت کردند تا با بیان حقایق، مردم را روشن کنند.

ایزدپناه در پایان خاطر نشان کرد : حضرت زهرا (س) در خطبه شورانگیز خود به تبیین حکمت آفرینش انسان پرداخته است. در نگاه این بانوی بزرگ اسلام، هدفمندی جهان، اساس و مبنای هدفداری آفرینش انسان است و تمام پدیده‌های جهان در تلاش و حرکت خود رو به سوی کمال مطلق دارند و اقتضای حکمت الهی این است که در حرکت هدفمند، آنها را یاری کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha