یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدباقر فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه باید در ابعاد وجودی انسان با استفاده از قرآن، سنت و تجربیات بشری، برنامه تهیه و افراد را هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی گفت: تاکنون فعالیت های خوب زیادی در این حوزه متناسب با نیازهای روز و پاسخگوی نیازهای جامعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به گام های بلند حوزه علمیه خراسان در راه اعتلای پژوهش، تصریح کرد: با کسب امتیاز ماده واحده، حوزه علمیه خراسان باید گام های قابل توجه در عرصه پژوهش بردارد؛ برهمین اساس شورایی نیز در حوزه تشکیل شده که آثار پژوهشی استان را بررسی می کند، اعتبار مجلات و پژوهش های حوزه را می سنجد و با تکیه بر یک حرکت علمی، اعتبارات علمی پژوهشی محکم تری ارائه می کند که امیدواریم این مسئله هرچه بیشتر فعال شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به مسئله و هدف پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: طلبه باید در ابعاد وجودی انسان با استفاده از قرآن، سنت و تجربیات بشری، برنامه تهیه و افراد را هدایت کند.

وی با بیان این که موضوع کار حوزه های علمیه انسان است، خاطر نشان کرد: بر این اساس، درس ها، تحقیقات و پژوهش هایی که انجام می شود باید مبتنی بر آماده شدن و راهنمایی در راه تقویت و ارتقای بشر باشد زیرا انسان و اسلام یک مجموعه سیستماتیک است که همه ارکان آن با هم ارتباط عمیق دارند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه خاطر نشان کرد: در همین راستا حوزه علمیه باید انسان را بشناسد و با کشف استعداد و به فعلیت رساندن و تبدیل و برکت دادن به آن با توجه به معنای خاص هر کدام این استعدادها ظهور و بروز یابد.

وی با این خطاب و توصیه به طلاب جوان که از استعدادهای سرشارشان استفاده کنند، تاکید کرد: عرصه امروز، میدان مسابقه است و از این رو باید فضایی برای طلاب درنظر گرفته شود تا کارشان تجلی کند که به طور مثال نمایشگاه پژوهش و فناوری نیز همین امکان را برای پژوهشگران فراهم نموده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha