چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در همایش گرامیداشت روز دانشجو؛ بر لزوم برخورد قاطعانه با برهم زنندگان نظم جامعه در حوادث اخیر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در همایش گرامیداشت روز دانشجو که با حضور دکتر مصری ریاست دانشگاه، معاونین و جمعی از دانشجویان در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس برگزار شد، طی سخنانی به سؤالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت.

هیچ‌کس نمی‌تواند برای حجاب و نحوه پوشش جامعه تعیین تکلیف کند
در این مراسم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان به وضعیت حجاب در کشور اشاره و اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند پیرامون حجاب و نحوه پوشش تعیین تکلیف کند؛ بلکه خدا برای آن تعیین تکلیف کرده و خداوند متعال در این رابطه در قرآن کریم فرموده قطعاً ترغیب به حجاب معروف و نهی از آن منکر است؛ در واقع حجاب بر اساس حاکمیت و قانون مجازات اسلامی تعیین تکلیف شده است.
دغدغه‌های جوانان و موانع ازدواج جوانان برداشته شود
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه به آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء در مجلس اشاره و ابراز داشت: این طرح دارای پیامدهای مثبت و منفی است که عوارض مثبت و فواید آن بیشتر از ابهامات آن می‌باشد؛ لذا قطعاً وجود آن و تصویب آن به نفع نظام اسلامی است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون تمهیدات دولت در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: دولت مردمی سیزدهم باید موانع و دغدغه‌های جوانان در خصوص ازدواج را از پیش پای جوان از بین ببرد که برای دستیابی به این مهم نیازمند ارائه مشوق‌های بیشتر و متعدد در این خصوص از سوی دولت هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری به وضعیت کنونی بورس نیز اشاره و عنوان کرد: بورس تخصصی و یک رشته دانشگاهی است که افراد سرمایه در معرض ریسک خود را در آن وارد می‌کنند؛ که در صورت افت و پایین آمدن شرایط بازار افراد ضرر نکنند.
وی ادامه داد: خطای دولت قبل این بود که کارخانه‌های ورشکسته را وارد بورس کرد و آشفته بازاری در بورس ایجاد شد و این مسئله سبب زیان دیدن بسیاری به دلیل افت بازار بورس شد؛ برای رفع اینگونه مشکلات باید قوانین قرص و محکمی در مجلس وضع شود که آسیب‌های کمتری به اشخاص در بورس وارد شود.
برخورد قاطعانه با برهم زنندگان نظم جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری همچنین شرارت‌ها و دسیسه افکنی‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی طی چند ماه اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با کسانی که برای برهم زدن نظم جامعه و براندازی نظام اسلامی پا به میدان گذاشته‌اند قاطعانه برخورد کرد و به مقابله با آنان پرداخت و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که در برابر آنان سکوت اختیار کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف و شاخص‌های ایران قوی اشاره و ابراز داشت: پیشرفت در صنایع نظامی، هوافضا، صنایع هسته‌ای، نانو و ...همه و همه حاکی از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و خودکفایی کشور عزیزمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha