شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی اکبر میرزایی

حوزه / حجت الاسلام میرزایی گفت: شناخت کلید واژه های دینی، اعتقادی، اخلاقی و... رمز موفقیت برای جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان، امروز پنجشنبه (۱۷آذرماه ۱۴۰۱) در دوره آموزشی احکام و معارف اسلامی با رویکرد «جهاد تبیین» که در سالن پیارم جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: یکی از موتور محرکه در تمامی دولت ها جهاد کشاورزی است که موفقیت آن سبب توسعه امنیت غذایی می شود.

وی افزود: در خصوص جهاد تبیین یکی از موضوعات که بسیار مهم است آشنایی با کلید واژه ها در تمامی زمینه ها است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با بیان اینکه گفتمان اسلام بر پایه کلید واژه ها دینی و اعتقادی، سیاسی و اخلاقی است، ادامه داد: تا راجع به کلید واژه ها متخصصانه و عالمانه ورود نداشته باشیم موفق نخواهیم شد.

به گفته حجت الاسلام میرزایی، گاهی از کلید واژه هایی مانند حجاب برداشت های غلط در جامعه ترویج می یابد و عدم آگاهی سبب بروز برخی از مشکلات می گردد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با سه اصل توسعه می یابد، تصریح کرد: نخست اخلاق و معنویت، دوم علم و دانش و سوم اخلاق فردی و اجتماعی در تمام شئونات آن است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در توضیح اخلاق و معنویت ابراز کرد: در تمامی کنش ها، واکنش ها، برخورد ها و ارتباطات رعایت مبانی اخلاقی یک اصل است.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه تاکید کرد: اخلاص یکی از زیر ساخت ها در زمینه اخلاق است و در تعریف آن به دو ویژگی اشاره شده و آن نیز صداقت و جوانمردی است که هدف در اخلاق تقرب است.

وی افزود: با خوش اخلاقی و برخورد مناسب مدیران با ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب و ارائه خدمت در راستای تحقق جهاد تبیین در جامعه است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با اشاره به محور دوم علم و دانش، افزود : در روش حکومت داری نگاه عالمانه و همراه با علم و دانش فناوری سبب می شود در ارائه خدمات موفقیت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام میرزایی می گوید : باید علم و دانش را در کشور با روش های هدفمند نهادینه کنیم تا موجب پویایی جامعه شود.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در خصوص اخلاق فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: اخلاق فردی و اجتماعی در جامعه بنا بر هویت و رفتار های اسلامی نقش آفرینی کند و نه بر اساس مبانی فکری غرب‌زده و وارداتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha